Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Tvarohové knedlíky s jahodami - "obyčajné" i keto verzia

utorok 17. marca 2020

Tvarohové knedlíky s jahodami - "obyčajné" i keto verzia

Ahoj priatelia.
Jahodová sezóna je v plnom prúde a dokonale si ju užívame. Je to najobľúbenejšie ovocie pána Panďáka (ale kaki mu šliape na päty) a keď som zmienila, že by som mohla pripraviť knedlíky, hneď mu tiekli sliny až po labky.
Keďže tento blog má predovšetkým slúžiť ako môj receptár, aby som ich nemusela hľadať po všetkých možných papieroch, zdrapoch a ústrižkoch, zapíšem sem aj tieto dva recepty, ktoré nemám z vlastnej hlavy.
Na "klasické" knedlíky mi bola inšpiráciou kuchyňa Lidlu a Roman Paulus, KETO verziu som vyskúšala podľa veľmi talentovanej Pavly, známej z instagramu pod účtom lowcarb_by_paula.
Nechcem si pripísať žiadne zásluhy, ale je pre mňa skutočne jednoduchšie kliknúť si na svoj blog v prípade, že sa k jedlám hodlám vrátiť. Už sa mi koľkokrát stalo, že som sa nemohla dopátrať k niečomu, čo som už raz robila (príbeh keto waflí 😭).

Takže, asi viete, že nie som úplným zástancom bielej múky a keď sa dá, siaham po low carb verziách daného jedla. Na druhej strane, nemám nič proti tomu, keď sa tak stravujú ostatní. Každému vyhovuje niečo iné. Preto som sa rozhodla pripraviť tvarohové knedlíky v dvoch prevedeniach.
Oboje dopadlo nad očakávania dobre, preto sa s vami môžem o túto skúsenosť podeliť.
Češtine určite rozumiete, preto nepokladám za nutné texty prekladať.

Tvarohové knedlíky podľa Paulusa:
  • 250 g měkkého tučného tvarohu 
  • 1 vejce „M“ 
  • 70 g másla 
  • sůl 
  • vanilinový cukr dle chuti 
  • cukr krystal dle chuti 
  • 2 citrony (kůra) 
  • 70 g hladké mouky 
  • 70 g dětské krupice 
  • tuzemák (dala som rumovú arómu)
  • čerstvé jahody 
  • strouhanka (drahý nechcel, mali sme ovocný jogurt)
  • skořice + práškový cukor + karamelový cukor z kotányi mlynčeka 
Tvaroh smíchejte s vejcem a rozpuštěným máslem, osolte, přidejte vanilinový a krystalový cukr dle chuti, citronovou kůru, mouku a krupici. Dobře zamíchejte a nechte alespoň hodinu odležet v lednici. Vodu, ve které se budou knedlíky vařit, ochuťte vanilinovým cukrem, nakrájenou citronovou kůrou a tuzemákem. Těsto rozdělte na menší části, do kterých zabalte jahody. Vařte podle velikosti 4 – 6 minut, jahody by neměly být rozvařené, pouze prohřáté. Po uvaření obalte v orestované strouhance s trochou cukru a skořicí. Podávejte se lžící zakysané smetany (jogurtem) ozdobené čerstvými jahodami a mátou.


Keto knedlíky podľa Pavly:
  • 1 tvaroh v alobalu kostka 
  • 2 vejce
  • 60 g kokosové mouky
  • 2 rovné lžíce psyllia
  • citronová kůru z jednoho citronu
  • kdo chce, muže přidat 1 lžíci xylitolu (erytritolu)
  • Na naplnění: jahody
  • Na ozdobu: tvaroh (jogurt) a jahody. 
Ze surovin vytvoříme hladké těsto, které necháme 30 minut odpočinout v lednici. Poté rukou uždibujeme kousek těsta, doprostřed dáme jahodu a zabalíme v kulatý knedlík. Takto připravené knedlíky dáme do vroucí vody na cca 5 minut. Ihned podáváme. Výborné jsou s tvarohem nebo zakysanou smetanou smíchanou například s rozmačkanými jahodami nebo jiným ovocem.




Držte sa v týchto ťažších časoch. O pár rokov si možno ani nikto nespomenie, že sme tu mali nejakú pandémiu a ľudia museli ostať v karanténe. Ale poučenie by sme si z toho zobrať mali.
Buďte ohľaduplní, chráňte seba a ostatných, nepodliehajte panike. Dodržiavať pár pravidiel nie je nič ťažké. Pamätajte, naši (pra)starí rodičia boli povolaní do vojny. My len musíme sedieť na riti. Verím, že toto nie je ťažké zvládnuť.
Opatrujte sa a venujte sa veciam, ktoré máte radi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára