Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šampiňóny v kari kokosovej omáčke

streda 6. júna 2018

Šampiňóny v kari kokosovej omáčke

Ahoj, moji drahí, ani neviem, kedy som naposledy pridávala nový príspevok. Hanba mi, ale bohužiaľ, okolnosti to tak chceli a život sa riadi podľa vlastných pravidiel. Ktoré takmer nikdy nie sú v súlade s vašimi víziami a plánmi. Podstatou je, že som opäť tu, aj keď iba na skok a bez dlhých rečí. Dokonca vás ani nebudem obťažovať niečím extrémne komplikovaným. Čo možno oceníte, pretože komu sa chce v parných letných mesiacoch tráviť veky za sporákom. Vydržte, spočítam tie ruky hore.
A tak tu mám rýchly a jednoduchý recept na šampiňóny s omáčkou, skvelá príloha k mäsu alebo len tak k čerstvej či grilovanej zelenine. Kokos nás prenesie do tropického raja a to je presne to, čo potrebujeme, no nie?
  • 5-6 veľkých šampiňónov
  • hrudku kokosového oleja
  • pol plechovky kokosového mlieka
  • 1 ČL mletého kari korenia
  • štipku dubákového korenia
  • štipku čili vločiek
  • soľ, korenie podľa chuti 
  • tri veľké hrste čerstvej bazalky
Šampiňóny očistíme a nakrájame na plátky. Na oleji ich opečieme do zlatista a počkáme kým pustia tekutinu. Pridáme koreniny a zalejeme kokosovým mliekom. Dobre premiešame a varíme, kým sa objem zmesi nezredukuje tak o tretinu. Odstavíme zo sporáka a vmiešame dnu posekanú bazalku. Znovu zamiešame a podávame. Dĺžku varenia regulujeme podľa potreby - podľa toho, akú hustú chceme omáčku. Dobrú chuť!





Ja som si na týchto super krémových šampiňónoch nesmierne pochutnala, skvelý doplnok do zeleninovej misy hlavne v lete, kedy človek prahne po ľahších pokrmoch. Ako to máte vy? Tiež siahate skôr po čerstvých surovinách? Alebo ste ten typ, čo si dá zmrzlinu na obed? Píšte! A zatiaľ sa majte nádherne. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára