Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Paleo banánový chlieb s arašidovým maslom

utorok 29. mája 2018

Paleo banánový chlieb s arašidovým maslom

Ak ste doteraz neochutnali banánový chlebíček, vedzte, že prichádzate oveľa a je najvyšší čas to napraviť. Tento recept ma nesmierne príjemne prekvapil. Nemala som vôbec žiadne očakávania, len som nutne musela spotrebovať trs černúcich banánov, no prevalcoval ma na plnej čiare.
Chlieb bol mäkučký, šťavnatý, jemný, nadýchaný, s dokonalou chrumkavou kôrkou. Aj po pár dňoch bol stále vláčny a hebký, žiadna dusivá buchta, ktorú by ste museli splachovať hektolitrami mlieka či čaju. Okrem toho, je paleo priateľský, čo ja osobne považujem za dokonalé plus. Veď keď sa stretnú banány a priehrštie orechov, nikdy to nemôže dopadnúť zle.
  • 3 prezreté banány
  • ½ šálky arašidového masla
  • 2 vajcia
  • 1 PL kokosového oleja
  • ⅓ šálky + 2 PL mandľovej múky
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • 1 ČL škorice 
Banány nakrájame do misy, pridáme arašidové maslo, vajcia a roztopený kokosový olej. Pomocou mixéra vyšľaháme na jemnú nadýchanejšiu tekutinu. Pridáme mandľovú múku zmiešanú s práškom do pečiva a škoricou v dvoch dávkach. Prepracujeme na homogénne cesto, ktoré vlejeme do pripravenej formy na biskupský chlieb. Formu vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 40-45 minút, kým sa okraje neoddeľujú od stien nádoby, povrch je chrumkavý a zlatistý a chlebík uprostred nezanecháva mokré stopy na špajdli. Necháme mierne vychladnúť a podávame. Teplý priamo z rúry na raňajky je dokonalý.








A trochu inšpirácie na podávanie:



Momentálne mám toľko banánov, že by to stačilo na upečenie chleba pre celý vojenský regiment. Do mrazničky na moju milovanú zmrzlinu sa mi nezmestí už ani zastrúhaný vlas a tak ak zápolíte s podobnými problémami ako ja, neváhajte vyskúšať tento recept. Určite nesklame.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára