Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Vajcia na smotane s hráškom a Schwarzwaldskou šunkou

piatok 6. apríla 2018

Vajcia na smotane s hráškom a Schwarzwaldskou šunkou

Život food bloggera je neľahký. Musí neustále vymýšľať jedlá alebo aspoň hútať nad tým, čo nové svojim čitateľom priniesť. Držať sa trendov alebo byť úplne opačným príkladom a búriť vody internetového sveta? Publikovať proces, príbehy za oponou, zdieľať nepodarky? To sú otázky, na ktoré je ťažko odpovedať. Každý má na ne svoj názor, má inú víziu toho, čo chce ľuďom ponúknuť, iné motívy. Okrem toho, nie je to tvor nemenný, vybrúsený ako diamant a podlieha zubu času. Jeho názory sa môžu (a musia a budú) meniť, pravdepodobne sa skúsenosťami bude zlepšovať, na druhej strane, môže dospieť do štádia vyhorenia a naopak, všetko utečie dolu vodou.
Trochu filozofický úvod k tomu, kam smerujem. A totiž, že i ja sa snažím byť čo 'najlepšou verziou samej seba' a nepodstrkovať vám len tak hocičo, len aby to tu nezívalo prázdnotou. Stalo sa, že som testovala jeden recept, z ktorého som bola nadšená po chuťovej stránke, vizuálne a ani konzistenčne to však nebolo to, čo som od produktu chcela. Mohla som sa zmieriť s neúspechom a buď vám tvrdiť, že áno, takto to malo byť a všetko je v poriadku alebo sa na to vykašľať a nápad zahodiť.
Ja som natoľko trafená (a možno už 'profesionálna', pretože to robia aj ostatní bloggeri), že som v priebehu dvoch dní ten istý recept zopakovala dvakrát i napriek tomu, že mi ostali ešte ďalšie porcie v snahe zdokonaliť svoje dielo. Nech vy obdržíte dokonalú verziu! Čo človek neurobí pre druhých z lásky..?
Neviem, či sa mi dostatočne dobre podarilo uchopiť myšlienku a správu, ktorú som mala v pláne vyslať do sveta, v každom prípade, poďme už ku konkrétnostiam.
Vajcia na smotane som mala v pláne urobiť už nejaký ten piatok a nakoniec som sa odhodlala. Chcela som perfektne krémovú, bohatú, jemnú omáčku, do ktorej by sa po prekrojení žĺtka esteticky prelial jeho objem a vytvoril tak jazierko dokonalej fantázie. Doplnené niečím zeleným, pretože jar by sa už konečne mohla spamätať a naplno preukázať svoju silu.
Pri prvom pokuse som zvolila kyslú smotanu, pretože mi to prišlo ako dobrý podklad pre krémovú zložku, okrem toho, kyslasté tóny k vajciam vôbec nie sú zlé. Varením však stratila väčšinu tekutosti a akoby sa viac 'spiekla', než som čakala. Neviem, možno to bolo len mnou, nie surovinou a jej vlastnosťami ako takými.
Dobre, keď tadiaľto cesta nevedie, vymeníme médium za iné. Druhá verzia je so smotanou, ale na šľahanie a ejhľa, aký zázrak to urobilo! Finálny produkt je presne to, po čom moje srdce prahlo! Tekutá nálož samých fascinujúcich chutí. Neverila by som, že niečo tak jednoduché môže byť tak lahodné a návykové. A bonus? Tento pokrm je bombastický aj na druhý deň po opätovnom zohriatí! Fakt som nečakala, dokonale ma to ohúrilo. Takže ak aj vy chcete len pomocou niekoľkých ingrediencií pocítiť eufóriu, smelo do toho!
  • 2 vajcia
  • 210 ml smotany na šľahanie - 33%
  • 2 strúčiky cesnaku
  • trochu masla
  • sušený rozmarín
  • 1 PL domáceho kečupu
  • granulovanú cibuľu, mleté čierne korenie, soľ a mletú údenú papriku podľa chuti
  • šálku hrášku (čerstvého alebo mrazeného)
  • niekoľko plátkov Schwarzwaldskej šunky
  • listový šalát na servírovanie
Cesnak nakrájame na plátky a na kúsku masla ho spolu s rozmarínom orestujeme. Pridáme kečup, mrazený hrášok a ochutíme soľou, korením, paprikou a cibuľou. Premiešame a do panvice vlejeme smotanu. Privedieme ju k varu a keď mierne bubloce, vyklepneme do stredu panvice dve (alebo viac, podľa počtu stravníkov) vajcia. Opatrne, aby sme nepoškodili žĺtok. Varíme tak 3-5 minút, kým bielka nie sú pevné, ale vnútro musí ostať ešte tekuté. Na chvíľu môžeme prikryť pokrievkou. Opatrne obložíme plátkami šunky a prehrejeme. Servírujeme na tanier s čerstvým šalátom a na záver môžeme posypať ďalšími koreninami či bylinkami. 







Prosím, doprajte si chvíľu a obdivujte ten tekutý žĺtok premiešaný so smotanou.. Mne sliny tečú až po členky. 



A ak by ste boli veľmi zvedaví, tu je verzia číslo 1 s kyslou smotanou. Vôbec nie zlá, naopak, tiež extrémne chutná, ale viete ako to je: nebolo to to pravé orechové.




Na druhej strane, možno patríte medzi tých, ktorí obľubujú práve 'hotový' žĺtok - celkom uvarený. Vtedy táto forma vôbec nie je na zahodenie a pokojne sa do nej vrhnite.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára