Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Záviny na tri spôsoby

nedeľa 21. októbra 2012

Záviny na tri spôsoby




Vždy keď prechádzam v obchode okolo pultu s pečivom, musím sa pristaviť a vynadívať sa na všetky tie buchty a rožky a bochníky a vrkoče a pletenky a čo ja viem čo všetko ešte.. asi som pečivofil, ak niečo také vôbec existuje. Tak som si minule povedala, že prečo sa o niečo podobné nepokúsiť aj v domácich podmienkach?

Nakoniec to bolo až smiešne jednoduché. Keďže to bol prvý pokus, nešpekulovala som až tak veľmi. Ako základ som si kúpila pol kilové lístkové cesto. Nad náplňami som rozmýšľala už dlhšie a nakoniec som to tak prekombinovala, že tú, na ktorú som sa tešila najviac, som zabudla spraviť :D Nevadí, možno nabudúce.

Pre tentokrát:

Plnka č.1

  • 100 g mleté vlašské orechy
  • 50 ml teplé mlieko
  • 1 PL trstinový cukor
Všetky suroviny zmiešame a hmotu bacneme na cesto (o tvare sa pobavíme nižšie, chvíľku strpenia)

Plnka č.2
  • 1 balík kakaového pudingu v prášku
  • 250 ml mlieka
  • 1-2 PL trstinového cukru
  • maslo
Puding uvaríme v mlieku s cukrom na veľmi hustú hmotu. Necháme ju trochu vychladnúť a potom zmiešame s maslom (odrezala som asi 1 cm hrubý kus) na krém, ktorým plníme záviny. 

Plnka č.3
  • maminkin domáci čerešňový kompóto/džem
Neviem ako inak to nazvať, je to redšie ako lekvár, ale nie je to ani typický kompót. 

Čo sa samotných závinov týka, myslela som, že bude názornejšie ak to nakreslím.. ale google zvláda všetko a narazila som na fakt názorný postup u Cataliny (ktorej ďakujem, že mi ušetrila prácu :D), viďte schému na konci textu. 

Z cesta mi ostalo dosť odrezkov, preto som tie, čo sa ešte zmestili na plech vedľa závinov, posypala slnečnicovými semiačkami. Zvyšok kúskov som vyformovala do jednej placky, naplnila tiež semienkami a urobila z nej piroh. Všetko ešte natrieme rozšľahaným vajíčkom a pečieme na malom plamienku (plynová rúra) asi 20 minút. 

Čo dodať? Dve muchy jednou ranou - potešia oči a aj bruško :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára