Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Narodeninová čokoládová torta

pondelok 11. februára 2013

Narodeninová čokoládová torta

Už by sa mi veru zišlo aby zase začala škola. Pretože doma mi upadá morálka a odhodlanie a začína sa prebúdzať moje minulé ja. To zlé dvojča, ktoré navádza na sladké a nezdravé, na mastné a vyprážané.. A fakt ma to štve. Ale čo s tým robiť, keď okolo sú samé dobroty.. a keď sa k tomu pridajú ešte starkine narodeniny.. no hrôza. Tak sme teda piekli tortu, ako sa na správnu oslavu patrí.

Piškóta je naša domáca, jednoduchá a variabilná, podľa počtu vajec prispôsobujeme pomery ostatných ingrediencií, takže recept možno použiť na tenkú piškótu, ako aj na poriadne obrovskú v prípade, že by ste ju chceli rozrezať na viac kusov.

No ale po poriadku, najskôr treba urobiť puding -- základ do čokoládového krému. Krém máme z iného receptu, no dobre poslúžil aj teraz. Suroviny uvediem v pôvodnej verzii, no na túto tortu sme potrebovali len polovičné množstvo (takže pozor na to, ak nechcete polku plnky zjesť len tak, vydeliť dvomi!! :D)
  • 1/2 litra mlieka
  • 2 čokoládové pudingy (tie práškové)
  • 500 g masla (Hery alebo obyčajného)
  • 400 g práškového cukru
  • lyžica kakaa (ale nemusí byť)
Z mlieka a prášku uvaríme hustý puding a dáme ho vychladnúť. Buď ho prikryjeme fóliou tak, aby sa dotýkala povrchu, alebo občas premiešame, aby sa neutvorila kôrka (alebo ak máme na háku, necháme tak, plnka sa aj tak mixuje a malo by sa to v tom stratiť :D).



Medzi tým urobíme piškótu. Potrebujeme:
  • 5 vajec
  • 5 PL kryštálového cukru
  • 5 PL polohrubej múky
  • 1/2 balíčka prášku do pečiva
  • 2-3 PL kakaa (alebo mletých orechov a máme piškótu orechovú)
(Obvykle ale stačia 4 vajcia, 4 lyžice cukru a múky, ako vravím, záleží akú vysokú potrebujeme piškótu)

Vajcia s cukrom vyšľaháme do nadýchanej peny.



Pridáme do nej preosiatu múku s kakaom a práškom do pečiva. 


Zľahka premiešame a vlejeme do vymazanej a múkou vysypanej formy (alebo použijeme papier na pečenie). 


Pečieme na 200° asi 10-15 minút kým piškóta nevyskočí, potom znížime ohrev na 180° a dopekáme, kým špajdľa pri prepichnutí neostane čistá. 

Medzitým dokončíme plnku. Maslo a práškový cukor spolu vymiešame a spojíme s vychladnutým pudingom -- všetko pekne premixujeme. Pozor! Krém sa ľahko môže seknúť, takže miešajte všetko stále iba jedným smerom (aj keď neviem či tento trik starých materí naozaj funguje :D). 





Upečenú piškótu prerežeme na polku, pokvapkáme tuzemákom (alebo aj amaretto je dobré) a jednu časť natrieme lekvárom tekutejšej konzistencie (my máme na to ako stvorený domáci ríbezľový):



Po úplnom vychladnutí nanesieme väčšinu krému na lekvárovú časť, zakryjeme druhou polovicou piškóty a zvyšok plnky napatláme po povrchu torty.


Nakoniec roztopíme horkú čokoládu s maslom a nalejeme na tortu, ľubovoľne ozdobíme a máme konečne hotovo :D



Môžeme gratulovať oslávencovi k dlhému veku a čo ja viem čomu ešte a dúfať, že sa vám z torty ujde aspoň kúsok, pretože je naozaj famózna. Nikdy som na torty ktovieako nebola, už po malom kúsku ma väčšinou rozbolel žalúdok, ale táto je nejaká zázračná :D

Vždy som si myslela, že upiecť tortu je hotové umenie, ale nakoniec to nie je až také komplikované. Hoci teraz som to robila s mamkou, pravdepodobne už čoskoro mám samostatnú premiéru tak držte palce, nech všetci bohovia ohňa a kuchynských spotrebičov stoja pri mne, aby tá naša rúra v Brne piekla tak ako má..




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára