Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Torta s tvarohovo -- kakaovým krémom

štvrtok 21. februára 2013

Torta s tvarohovo -- kakaovým krémom

Alebo inak povedané paródia na tortu. Nevyšla úplne podľa predstáv (lenže to som vysoko precenila svoje schopnosti, asi by som nemala pozerať tú reláciu o fantastických tortách na nemenovanej stanici :D), ale recept na ňu a nejakú tú dokumentáciu predsa len pridám. Ono chuťovo môže byť dobrá (zatiaľ neviem, test by mal byť dnes večer :D) a keď sa to dostane do šikovných rúk, verím, že ju to môže dostať na úplne iný level :D

Základom je korpus, ktorý som robila podľa klasického domáceho receptu, tentoraz z troch vajec.
3 vajcia vyšľaháme s 3 lyžicami cukru do nadýchanej peny. 3 lyžice múky zmiešame s 2 lyžicami kakaa a polkou balíčka prášku do pečiva a preosejeme k vyšľahaným vajciam. Jemne premiešame a zmes vlejeme do vymazanej formy.

Prevedenie v mierne zdravšej verzii :D => trstinový cukor, špaldová múka

Piekla som v sklenej zapekacej mise, u nás forma na tortu nehrozí :D

Pečieme zhruba 10 -- 15 minút na 200°C, potom uberieme a dopekáme, kým po prepichnutí špajdľou na nej neostane cesto. (V praxi s našou rúrou to bolo trochu inak.. len minútku som nechala na veľkom plameni, potom som ho stíšila na minimum a nechala tak asi 25 minút, možno až pol hodinu. A čuduj sa svete, neprihorelo to. Akurát mám taký dojem, že ten korpus mal byť trošku vyšší, ktovie..)

Necháme trochu vychladnúť a prekrojíme na polku (alebo sa snažíme o čo najlepšie priblíženie :D). Obe časti polejeme rumom (alebo pokvapkáme rumovou arómou ako v mojom prípade) a potrieme lekvárom s kyslejšou príchuťou (domáci ríbezľový). 



Nasleduje príprava krému. Budeme potrebovať vaničku jemného tvarohu (250 g), smotanu na šľahanie (250 ml), 1 - 2 PL kakaa a 1 PL cukru. Poznámka hneď na úvod: na moju mini tortičku by pokojne stačilo aj polovičné množstvo, ale je lepšie mať rezervu. Plus, kto chce, zvyškom krému môže ozdobiť povrch ;) Btw, ešte lepšie by bolo namiesto tvarohu použiť mascarpone a namiesto kakaa nejaký likér, ale je to moja prvá torta a povedala som si, že ak by to nevyšlo, drahých surovín by mi bolo ľúto. Ale nabudúce už o tom porozmýšľam :D

Tvaroh zmiešame s kakaom a cukrom. Smotanu na šľahanie (prekvapivo) vyšľaháme a primiešame k zmesi. Natrieme prvý plát z korpusu, priložíme naň druhý a natrieme ďalšiu vrstvu plnky. Poznámka čísla dva: krém bol dosť riedky a zle sa s ním pracovalo, vyliezal zo všetkých strán. Takže užitočná rada a postreh do budúcna: 1) plnku nechať ochladiť v chladničke aspoň na hodinu, 2) pridať nejaký stužovač šľahačky či želatínu (ja som za variantu 1, ono to potom pekne stuhne). 


Odložíme na chladné miesto a dôrazne všetkých upozorníme, nech ich ani nenapadne do toho pchať prsty. 

Nasleduje posledná fáza: dekorácia. Rozpustíme si horkú čokoládu s maslom a pekne krásne celú tortu pooblievame. Aj boky! A dáme si záležať, aby to aspoň trochu vyzeralo (nooo tento bod som asi celkom nedodržala, polevu som robila už v časovom strese, tesne pred odchodom do školy). Ozdobujeme podľa fantázie rôznymi cukrovinkami, zvyškom plnky, alebo aj ovocím. Ja som v troch obchodoch zháňala hviezdičky (ako sa na správneho astrofyzika patrí :D).





Vy do stredu určite dajte sviečku, ja klasicky nemám :D (a riadim sa heslom v jednoduchosti je krása) a určite pred podávaním skladujte v chlade, aby sa krém neroztiekol :D
Držte palce, nech má táto nevzhľadná akože torta aspoň trochu úspech :D




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára