Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Špaldový celozrnný chlebík

pondelok 4. februára 2013

Špaldový celozrnný chlebík

Tak dlho som doma otravovala mamku, že musíme vyskúšať špaldovú múku, až to nakoniec nevydržala a jedno pekné ráno s ňou prišla domov. Že keď som si to vymyslela, nech si z nej niečo aj upečiem. Minulú nedeľu som sa na to teda dala a výsledok? Nad očakávanie dobrý. Naozaj som si nevedela predstaviť ako to celé vypáli, keďže recept som pozliepala z viacerých kúskov a ani k nim nebol postup. A tak som vymyslela svoj vlastný a som naň hrdá :D

Budeme potrebovať:

  • 350 ml mlieka
  • 3 PL oleja
  • 1 ČL soli
  • 1 ČL mletej rasce
  • 350 g špaldovej celozrnnej múky
  • 150 g hladkej múky
  • 1/2 kocky droždia (21 g)
  • rôzne semienka na posypanie (ľanové, slnečnicové, tekvicové..)
Odvážime si múky a dobre premiešame v mise. Vyhĺbime do nich dierku a pridáme všetky ostatné ingrediencie. 

Pred pečením sa však dôkladne presvedčíme, či máme k dispozícii všetky suroviny. To, že máme v chladničke 3 droždia neznamená, že ich aj budeme môcť použiť.. Keď som uvidela prvé, hovorila som si, že ešteže sú tam ďalšie dve. Pri druhom som už začala šípiť čosi nekalé. No a takto to dopadlo:


Nič sa nedá robiť, vyšleme sestru do obchodu pre nové a zatiaľ môžeme skúsiť vyrobiť z ukážkovej plesne penicilín. 

Keď konečne zoženieme droždie, pol kocky rozmrvíme do misy k ostatným zložkám a vymiesime. Ja kvások nezakladám a zatiaľ sa mi žiadne cesto nesťažovalo, ale ak ste zvyknutí, pokojne môžete. Vymiesené cesto dáme na hodinu kysnúť na teplé miesto. 


Formu, v ktorej chceme piecť, vymažeme maslom a posypeme múkou a naplníme ju cestom. Budúci chlieb potrieme mliekom a rozložíme naň semienka podľa ľubovôle a momentálnej nálady. 


Pečieme na 180 stupňoch zhruba 40 minút, ale radšej to kontrolujeme. Hotovo, môžeme konzumovať s čím brucho ráči. Najlepšie samotné so soľou, ako náš slovenský zvyk káže :)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára