Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pasta alla Norma / Cestoviny s baklažánom {a cuketou}

utorok 1. apríla 2014

Pasta alla Norma / Cestoviny s baklažánom {a cuketou}

Dnes opäť zavítame do talianskej kuchyne. Vedela som, že ak sa mi raz po dlhej dobe dostane do rúk baklažán, budem z neho robiť tento tradičný pokrm. Ten čas konečne prišiel a ja som sa mohla realizovať.

Ako to u týchto receptov býva, nikto nemôže na sto percent povedať, ktorý je ten naozaj pôvodný, rôzne regióny môžu mať rozličné špecifické pridané ingrediencie. Ja som sa inšpirovala Emanuelom Ridi, ale ako inak, čo to som si upravila podľa seba. No a čo nám to vlastne Manu hovorí?
"Tahle sicilská klasika opěvuje lahodnost lilku. Na její recept se přišlo již roku 1800 ve městě Catania. Ke svému názvu přišly tyto těstoviny s lilkem poeticky. V jedné restauraci je ochutnal slovutný sicilský spisovatel a básník a zasněně vydechl: „Jsou jako podle normy !“ Název už jim zůstal. A teď je otázkou, mají-li na Sicílii všechny předpisy tak dobré."
Na 4 porcie budeme potrebovať / {moja verzia na 2 dávky}:
  • 400 g cestovín {hrsť celozrnných fusilli}
  • 0,5 kg paradajkového pretlaku {1/3 konzervy lúpaných paradajok}
  • 1 cibuľa {vynechala som}
  • 1 strúčik cesnaku {nadrobno nakrájaný}
  • 2 baklažány {pol baklažánu a polka menšej cukety}
  • olivový olej
  • 120 g tvrdej ricotty {nepoužila som}
  • pár lístkov bazalky {asi tri čerstvé, nasekané nadrobno}
  • soľ, korenie {u mňa šalátové korenie}
  • {navyše olivy}
Na olivovom oleji opečieme cesnak do rozvoňania a pridáme na kocky nakrájaný baklažán a cuketu. Orestujeme dozlatista a zalejeme lúpanými paradajkami. Takto dusíme niekoľko minút a priebežne podlievame vodou, v ktorej sa varia vretená. Pred koncom pridáme nasekané lístky bazalky, koreniny a olivy. Premiešame a servírujeme na cestoviny uvarené al dente. Pamätáme, cestoviny nikdy nečakajú na omáčku, ale naopak! Kto má chuť, posype strúhanou tvrdou ricottou, či iným syrom, mne to k tomu nechýbalo.

4 komentáre:

  1. Vyzerá to dobre...fajn nápad na prípravu baklažánu. Inak, robila som tie portobello šampiňóny. Akurát vo svojej verzii(vyplnila som to sterilizovanou zeleninou a poliala kečupom). Boli výborné aj samotné, aj k ryži...(nemala som ju s čím dojesť, no...XD, hlavne ma nezabi...).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečo by som mala chcieť ťa zabiť? Som naopak veľmi rada, že si to vyskúšala :)

      Odstrániť
    2. Asi preto, že ma jedna kamarátka slušne povedané zdžubala za ten kečup.... :/

      Odstrániť
    3. Tak v poctivom domácom od maminky napríklad nevidím žiadny problém :D

      Odstrániť