Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pletienky

utorok 4. decembra 2012

Pletienky

Návštevu mojej Hell máme úspešne za sebou. Mission completed -- na vianočné brnenské trhy sme prišli, videli, zvíťazili. Už ani neviem koľkokrát sme obehli trasu Svoboďák -- Zelňák -- Hlavas a keby nebola tak brutálna zima, určite by to bolo ešte viac.

Fotilo sa ťažko, ale aspoň jednu na uvedenie atmosféry vám sem hodím :)


Mňam, ale tie pečené gaštany boli fakt super a bazalkový syr, hmmm.. Ja sa tadiaľ asi pôjdem párkrát ešte poprechádzať, trhy trvajú až do 23. decembra. Teda, ak budú peniaze :D

Ale venujme sa už vareniu a pečeniu. Ako zodpovedná sestra som už týždeň pred Helliným príchodom vymýšľala, čím ju pohostiť. Keďže som vedela, čo jej chcem napiecť sladké, musela som vymyslieť ešte niečo v slanej verzii. No tak tu to máte pekne celé s postupom

Nemenila som nič, iba zmiešala múky: 270 g celozrnnej žitnej a zvyšok hladkej. Prebiehalo to takto:


Pripravíme si suroviny, odvážime múky a keď zistíme, že sa nám to nezmestí do misy, hľadáme náhradné riešenie :D

 

Pridáme zvyšné prísady a zamiesime cesto. 


 

Necháme kysnúť asi hodinu niekde pekne v teplúčku. A potom sa radujeme, ako utešene nám vyrástlo.


Radosť nám však nevydrží veľmi dlho a tak ho od zlosti, že sa na pletienky nechce urobiť samé rozrežeme. Áno, rovno na tri kusy, nech si o sebe nemyslí..


Z každého kusa vypracujeme dlhý valček a nakrájame ho na 12 kúskov. Je to veľa počítania, ale zvládnete to :D

 

Každý kúsok vyvaľkáme na eliptickú placku s veľkou excentricitou (prepáčte, profesionálna deformácia :D ) a plníme čím chcete. Ja som ich potierala ešte roztopeným maslom, posypala talianskymi bylinkami a navrstvila syrom gouda a niva. A asi 5 som robila s orechami -- tie zmiešame s trochou mlieka, nech zmes nie je príliš sypká. A nasledovným spôsobom urobíme pletienky:






Naukladáme ich na plech s papierom na pečenie a necháme ich tam trápiť sa asi 20 minút. Slané som ešte posypala sezamom, sladké na odlíšenie kokosom. Neviem čí bol, ale bol v erárnej poličke, takže mu touto cestou ďakujem. Voila, tu je výsledok: 






Hotovo, všetky po vychladnutí bachneme do mrazáku, aby vydržali pre návštevu. Aspoň som takto nemohla vyžierať a moje svedomie zdravej stravy nemalo výčitky.. na chvíľu :D








1 komentár:

  1. Chutili fantasticky a nabudúce keď budeš doma, tak ich napečieš :P

    OdpovedaťOdstrániť