Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Škoricové osie hniezda

štvrtok 6. decembra 2012

Škoricové osie hniezda

Tento recept ospevovala Anetka na svojom blogu a to tak presvedčivo, že som si naň brúsila zuby už dlhšiu dobu. Konečne sa naskytla príležitosť -- bola to prvá voľba, keď som rozmýšľala, akú sladkú dobrotu upečiem pre Hell. Hneď na úvod musím vyzradiť pointu, hniezda boli fantastické!! Naozaj, nekecám. Celá babračka stála za to a myslím si, že ich ešte párkrát urobím. Hlavne nech sa nájde nejaký dobrý dôvod :D

Čo sa receptu týka, postupovala som presne podľa návodu. Až na múku: dve šálky som dávala špaldovej, ktorú som chcela vyskúšať už dávno. A viete čo? K inej sa už asi ani nevrátim. Rozdiel pri pečení od hladkej nie je poznať. Na rozdiel od celozrnnej pšeničnej, či žitnej, špaldová vôbec nie je taká ťažká, hniezda boli krásne nadýchané a cesto vykyslo tak, že som sa nestíhala čudovať :D No proste jedna báseň.

Takže najprv si prichystáme všetko čo potrebujeme na prípravu cesta.


Mlieko, olej a cukor zohrejeme, aby sa rozpustil cukor. 



Keď mlieko vychladne, pridáme ho k múke a droždiu. Vymiesime. 



No a tu sa začala moja hrôza. Cesto bolo strašne riedke a bála som sa, že sa nikdy v živote nebude dať vyvaľkať. V kútiku duše som dúfala, že po pridaní poslednej pol šálky múky sa to nejak skonsoliduje a všetko bude v poriadku. Ale bojovala som ďalej, dala som do perín kysnúť na 1 hodinu. 


No a tu vidíte výsledok. Pripadala som si ako v tej rozprávke Hrnček var! Liezlo to už skoro von ako nejaká príšera :D Skoro ma trafil šľak keď som to videla, pretože k tejto mase sa mal pridať ešte zvyšok múky. Haha.. ale kam?!


Nejak som to za pomoci spolubývajúcej zvládla a takto to vypadalo, keď sme násilne vnútili k cestu ešte múku. Stále to bolo riedke. Takže som prisypala viac ako sa písalo v pôvodnom recepte. A čuduj sa svete, nejako (nepýtajte sa ako, stále to považujem za zázrak), sa mi to podarilo rozdeliť na dve polky a vyvaľkať. 


Skôr ako sa ale pustíme do formovania hniezd, pripravíme si karamelovú polevu. Maslo, cukor a mlieko rozpustíme na ohni..




.. a vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie. Na karamel rozsypeme jablká nakrájané na malé kúsky. Písalo sa, že potrebujeme dve jablká, v mojom prípade to bolo málo a viac som nemala. Smolka, preventívne kúpte viac :)


Na túto zmes ukladáme osie hniezda, ktoré urobíme nasledovne: vyvaľkané cesto posypeme škoricou, cukrom a polejeme roztopeným maslo. Zvinieme do valca. Uuuuf, poviem vám, toto bol nadľudský výkon urobiť. Cesto sa mi prilepilo na podložku a ani za svätého Dindiho som ho nevedela zvinúť. Preto je prvá várka hniezd dosť neforemných. Poučená, keď som spracovávala druhú polovicu cesta, posypala som to šialenou vrstvou múky a hľa, šlo to pekne. Hniezda naukladáme do plechu. 


Vidíte, tie vpravo sú tie z prvej várky, vidno aké sú beztvaré :D Malo by sa to nechať ešte aspoň 20 minút podkysnúť, ale ja už som nedávala, boli napučané dosť aj bez toho :D Šupneme do rúry a pečieme okolo 30 minút. 



Hotovo, upečené. Teraz to preklopíme na tácku. Čo chcelo tiež štipku šikovnosti, ale zvládla som, aj bez popálenín :D


Aaaaaa, chvíľka napätia.. stiahneme papier na pečenie.. a nadávame na rúru, pretože kraje sa zase mierne chytili. 



Okrem toho koláč nemal žiadnu chybu. Bol mäkučký, vďaka poleve šťavnatý, jablká so škoricou sú kombinácia, ktorá nemá konkurenciu, no proste na zahryznutie. Ja viem, že sa veľmi nepatrí aby kuchár vychvaľoval svoj vlastný výtvor, ale prepáčte, nejde to inak. Som na seba hrdá. Kto by to bol povedal na astrofyzičku, ktorá pred tromi rokmi nevedela ani uvariť praženicu :D


3 komentáre:

  1. Jedlo od teba mi normálne vydržalo dlhšie ako keď ma nabalí mama :D. A hniezda som jedla pomaly na raňajky, obed aj večeru, ale boli neuveriteľné ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No a ešte máš, či už tiež padli za vlasť ako moje? :D

      Odstrániť
    2. Padli za vlať v stredu, lebo museli :D Vo štvrtok som šla domov a nechcela som ich trepať :D

      Odstrániť