Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Avokádové brownies

utorok 2. apríla 2013

Avokádové brownies

.. opäť podľa skvelého receptu od B*. Kúpila som v brutálnej akcii (za 12 korún :D) dve avokáda. Jedno, aby poputovalo do bruška v surovom stave v nejakom šaláte a to druhé na tepelné spracovanie.

Jediná zmena oproti originálu bola v tom, že som nemala citrónovú šťavu a dala som asi len 20 g nasekanej čokolády. Pri hrnčekových receptoch beriem ako jeden 200 ml. Je to také optimálne množstvo, keď výsledný výtvor plánujem zjesť viac menej sama. Zásadná chyba pri týchto brownies, nabudúce ich budem robiť asi z pollitráka, pretože sme sa do nich pustili dvaja a zmizli takmer okamžite.

Postup je nasledovný:

Avokádo s olejom rozmixujeme na hladkú hmotu a pridáme k nej do misky všetky ostatné ingrediencie (okrem čokolády). Zmes by sa mala ešte znovu rozmixovať, ale ja nemám taký výkonný prístroj a preto som len jednoducho premiešala varechou. Doplníme čokoládou a vlejeme do pekáča.



Pečieme 5 - 10 minút na silnom ohni (pri našej rúre radšej tých 5), ďalších 20 - 30 na tom minimálnom. Kontrola špajdľou v tomto prípade nepomáha, pretože brownies sú charakteristické práve tým, že vnútri majú byť akoby nedopečené. 


Tieto brownies sú famózne! Avokádo v nich necítiť, ale robí ich takými jemnejšími a nadýchanejšími. Na povrchu sú skôr také lepkavé, vnútri mäkké a vlhké, trochu žuvačkovité, presne také, ako si ja predstavujem, že majú vyzerať. Naozaj odporúčam vyskúšať :)




4 komentáre:

  1. to jsem moc ráda že chutnaly, já je musím zase udělat! :)
    a vše nejlepší také! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) ja som ich určite tiež nerobila posledný raz

      Odstrániť
  2. uuu! :))) mě avokádo zatím pokaždé zklamalo,ale tohle vypadá skvěle

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslím, že toto je skvelá príležitosť dať mu znovu šancu, naozaj tam nie je cítiť, čo sa týka chuti, prejaví sa len "v hustote" :D

      Odstrániť