Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Ovocné grilované sendviče so syrom Camembert

utorok 2. januára 2018

Ovocné grilované sendviče so syrom Camembert

Moji milovaní, na úvod Vám chcem popriať všetko dobré v Novom roku, nech je úspešný, naplnený láskou, šťastím a spokojnosťou, nech ste obklopení len ľuďmi, ktorí za to stoja, veria vo Vás a podporujú Vás, nech všetko na čo siahnete dopadne podľa predstáv a splní sa Vám čo najviac najtajnejších želaní a túžob.
Rok 2018 odštartujeme zvláštnym a netradičným spôsobom, možno takmer nepredstaviteľnou kombináciou sladko-slaného. Predstavujem vám ovocné toasty obložené syrom!
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Neodpadli ste? Dobre, to ma teší. Okej, nebudem preháňať, verím, že to nie je až také ohromujúce. Veď si to rozoberme. Na internete (presnejšie Instagrame, čo už so mnou), som sa nechala inšpirovať jedným obrázkom. Jednalo sa o krajce perníkového chleba, ktorý bol obložený syrom a karamelizovanou hruškou, doplnený tymianom a lieskovcami. Nesmierne lákavá a zaujímavá kombinácia, čo poviete? To netradičné spojenie sladkých a slaných chutí vo mne zanechalo taký dojem, že som si zaumienila, že niečo podobné musím vytvoriť. Ako inak, na svoj obraz.
V tej chvíli som nemala hrušky, preto som do tepelne spracovanej formy použila jablko. To grilované zároveň tvorilo môj "chlieb", základný nosič celého sendviča! 
Lahodnou syrovou zložkou sa stal super krémový camembert, výborný element práve do takýchto typov pokrmov. Nie je až prehnane slaný a v prezentačných syrových doskách je bežne spárovaný s ovocím, napríklad hroznom, či práve hruškou. Alebo jablkom, to je skoro to isté..
Posýpka z lieskovcov bola jasná ako facka, viete, že orechy ja môžem a milujem, preto o tejto položke nebolo treba debatovať.
Povedala som si však, že keď už neštandardne, tak s celou parádou a nebudem trochárčiť. Zdalo sa mi, že na raňajky by toho bolo málo, preto som vrhla do kompozície ešte ďalšie druhy ovocia: banán, pre zvýraznenie sladkosti, jemnosti a krémovosti a jadierka granátového jablka pre farbu, štruktúru a hravosť. 
Raňajky hodné kráľa, cisára, šejka či faraóna! A pre nás smrteľníkov to platí niekoľkonásobne. Spustite rok 2018 v inom trende a nebojte sa experimentovať! Som presvedčená, že to neoľutujete. Ja sa v tomto smere určite nebudem držať na uzde a pokúsim sa blog spestrovať čo najviac. Pôjdete do toho so mnou? Dajte mi vedieť, môžeme sa navzájom podporovať a inšpirovať!
  • 1 jablko
  • trochu masla
  • perníkové korenie
  • 50-70 g syra camembert (alebo iného s kôrkou bielej plesne)
  • 1 banán
  • 2 PL granátových jadierok
  • hrsť lieskových orechov
Jablko nakrájame na kolieska, z oboch strán posypeme perníkovým korením a uložíme na grilovaciu panvicu s kúskom masla. Opekáme, kým sa na oboch stranách neobjaví charakteristická vzorka a jablko nie je mäkkšie. 
Ešte kým je teplé, uložíme na kolieska kúsky camembertu, nech sa roztopia, doplníme toliarmi banánu, posypeme granátovým jablkom a sekanými lieskovcami (pre zvýraznenie arómy ich možno opiecť na suchej panvici). Okamžite podávame, aby boli sendviče ešte teplé!






Zbožňujem, keď mám cez víkendy trochu viac času pohrať sa s prezentáciou a servírovaním. Jasné, k dokonalosti to má na míle ďaleko, nemôžem sa porovnávať s profesionálmi, ale denné svetlo robí priam zázraky! To je každá fotografia o level lepšia. 
Ako ste vy strávili posledný víkend v starom roku? Ozaj, čo oslavy? Boli búrlivé? Pamätáte si z nich niečo? Alebo preferujete papučovú kultúru?
Dajte vedieť!

2 komentáre:

  1. Vzdávam hold tvojej oddanosti a obetavosti pre krásnu fotografiu! :D "Okamžite podávame" sa asi u teba nedialo, no dufam ze jeden kusok si predsa len zjedla hneď a tie tri si už obetovala na fotky :D ... Silvester bol bieda, v meste nuda, hmla, že ani ohňostroj nebolo poriadne vidieť a stratene rukavice :/ ... hold vzdy sa necham niekym zakecat a zabudnem kde co polozim :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, krušný život "food bloggera". Okamžite podávame sa u mňa skutočne deje v veľmi výnimočných prípadoch. Buď pol hodinu fotím alebo všetko balím do misiek na druhý deň. Diagnóza..
      Tvoj Silvester ma mrzí, rovnako ako rukavice. Ale ber to tak: nádherný ohňostroj si môžeš pustiť dodatočne z niektorých videí zo sveta, kde boli pompézne (i keď na vlastnej koži je to o inom, viem) a kým si prišla len o rukavice a nie o niečo cennejšie (peňaženku, celú ruku - petardy sú hrozná vec..), tak sa nič tak katastrofálne nestalo.
      To mám strašne múdre reči, áno, ospravedlňujem sa, ale snáď ti tento optimistickejší pohľad na vec zlepší náladu.
      Maj sa nádherne a uži si prvý víkend nového roku.
      Dúfam, že nie je pracovný..

      Odstrániť