Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažánový francúzsky toast s arašidovým maslom (paleo)

pondelok 12. marca 2018

Baklažánový francúzsky toast s arašidovým maslom (paleo)

Krásny deň, priatelia! Viem, že v poslednom čase vás zdravím v menej frekventovaných intervaloch, bohužiaľ, taká je situácia. Nie, že by som nevarila, nepiekla, nechystala. Aj inšpirácie je dosť. Ale nabehla som opäť na systém, kedy praktizujem prípravu väčšieho množstva porcií jedného druhu jedla, takže vás nemám čím bombardovať. Alebo hodím na plech desať druhov zeleniny, posypem korením, upečiem, pribalím dip a som spokojná.
Ostatne, dalo sa rátať s tým, že nebudem schopná zásobovať moje stránky každodenne, naviac, bolo by to otravné i pre vás. I keď v hĺbke duše dúfam, že nie.
Ale teraz som tu, s novým receptom a musím povedať, že PARÁDNYM!!
Neskutočne ma štve, ako vyšli fotky, vôbec s nimi nie som spokojná a ani zďaleka nevystihujú výnimočnosť tohto pokrmu. Och páni, ľudkovia, fakt! Toto bolo tak NESKUTOČNE dobré, že slintám, len si spomeniem na to, ako som sa zahrýzala do jedného sústa za druhým. Či skôr by som mala priznať a pripustiť, že do mňa padali ako do čiernej diery a ani som sa neobťažovala so žuvaním.
O čom to teda snívam? O paleo francúzskom toaste s použitím mojej obľúbenej zeleniny miesto pečiva: baklažánu! (technicky, je to asi ovocie, ale #whocares). Predstavte si jemné krémové plátky pečeného baklažánu zlepené solídnou vrstvou arašidového masla namočené do vaječnej zmesi a opečené na hrudke masla. Doplňte ich ovocím a posýpkou podľa vlastného výberu a preneste sa do ríše fantázie!
Ja som sa rozhodla túto bombu vylepšiť jablkom a krvavým pomarančom a pri jeho šúpaní mi takmer vyliezli oči z jamôk. Tak krvavý, respektíve purpurový pomaranč som naživo ešte nevidela a nejedla! Vždy som nad nimi vzdychala pri brázdení internetom a teraz si konečne môžem urobiť čiarku do denníka. Na druhej strane, v kombinácii s rovnako sfarbeným baklažánom sa jeho pôsobivý efekt trochu stráca, kontrastnejšie by vynikol nejaký oranžovejší typ, ale #whocares po druhé.
Okrem toho, orieškových masiel nikdy nie je dosť. Nie, rozhodne nie! Nestačilo mi napchať ho do vnútra toastu, nešetrila som nimi ani na záver, kedy som celé veľdielo preliaha hneď ďalšími dvomi druhmi: mandľovým s čokoládou a chia semienkami a 100% pistáciovým!
Ako hovorím, buďte kreatívni a pridajte si na tanier, po čom vám srdce ráči: granolu, javorový sirup, šľahačku, možnosti sú nekonečné. Och a ak by ste sa rozhodli okrem masla potrieť plátky ešte džemom, máte u mňa plusové body. V každom prípade, pripravte si túto netradičnú paleo verziu francúzskej klasiky a ponorte sa do jazierka orieškových masiel!
  • 1 baklažán
  • škoricu
  • trochu masla
  • 1 vajce
  • 2 PL mlieka
  • 1 PL arašidového masla (chrumkavé je lepšie!)
  • na dokončenie:
    • ovocie, doplnky a posýpku podľa ľubovôle (navrhované viď vyššie)
    • čerstvú mätu na ozdobu
'Krajce' na toasty si pripravíme vopred: baklažán nakrájame po dĺžke na hrubé plátky, ochutíme ich škoricou, obložíme maslom a dáme piecť do rúry vyhriatej na 180 °C na 10 minút, kým nie sú mäkké, ale nie úplne. Necháme ich na chvíľu vychladnúť a z jednej strany ich natrieme poctivou dávkou arašidového masla. Krajce spojíme dohromady a potom ich namočíme do zmesi vyšľahaného vajca s mliekom a škoricou (pre maškrtné jazyky môžete pridať aj sladidlo). V panvici na kúsku masla jednotlivé toasty z oboch strán opečieme, kým nie sú zlatisté.
Servírujeme s ovocím a orieškovými maslami, prípadne mätou a inými doplnkami. 







Ja viem, som asi strelená, baklažán namiesto pečiva.. Ale verte mi, je to dobrota! Okrem toho, jeden pokus som už v tomto smere podnikla, pár rokov dozadu >>môžete sa presvedčiť TU<<.
Nájsť dnes paleo verzie chleba či buchiet už nie je problém, avšak, všetky bývajú príliš kalorické (čo nie je zlo!), či plné zvláštnych surovín, ktorých názov ani neviete vysloviť (to už je horšie), takže ak náhodou máte chuť na niečo ľahšie a priemyselne nespracované, hodí sa siahnuť po tejto zeleninovej verzii. Baklažán sám o sebe nemá nijak špecificky výraznú chuť, takže ak si ho upravíte na svoj obraz, prečo by nemohol figurovať aj v sladkých pokrmoch?
Nechajte sa zlákať a skúste niečo neštandardné.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára