Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Penne alla Boscaiola / Penne po drevorubačsky

utorok 11. februára 2014

Penne alla Boscaiola / Penne po drevorubačsky

Tento pokrm je typický pre región Chianti v Tuscane. Boscaiola doslovne znamená "na spôsob drevorubača". Pravdepodobne preto, že títo statní chlapi sa museli pri práci poriadne najesť a keďže pôvodný recept obsahuje slaninu, hríby a smotanu, je veľmi vhodným práve pre naše drsnejšie polovičky. 

Čerpala som z nasledovného receptu, ktorý je pre 4 porcie a ako inak, pretvorila som ho k obrazu svojmu {v zložených zátvorkách}. Na prípravu potrebujeme:
  • 1 nadrobno nasekaná cibuľa
  • 1 strúčik cesnaku
  • 175 g údenej slaniny {2 plátky dusenej bravčovej šunky}
  • 250 g malých šampiňónov {hrsť sušených dubákov}
  • 700 g lúpaných paradajok {1 stredná čerstvá paradajka + 1 ČL paradajkového pretlaku}
  • 100 ml 30% smotany {3 ČL domácej Lučiny}
  • 500 g cestovín {2 hrste celozrnných penne}
  • nasekaná petržlenová vňať
  • 80 g strúhaného syra Pecorino Romano {nedávala som žiadny}
Cestoviny v osolenej vode uvaríme podľa návodu, kým nebudú al dente. Na troche {arašidového oleja} speníme cibuľu a pridáme cesnak, ktorý sme rozpučili nožom. Prehrejeme, kým nezavonia a potom ho vyberieme. K cibuli vložíme na tenké pásiky nakrájanú šunku a hríby. Ja som použila sušené, ktoré som si predtým nechala odstáť vo vriacej vode. Prihodíme nakrájanú paradajku, zjemníme Lučinou a paradajkovým pretlakom. Ak je omáčka príliš hustá, zriedime ju trochou vody z cestovín. Zmes dobre premiešame, povaríme a podávame s penne. Pamätáme, omáčka vždy čaká na cestoviny, nie naopak!
Dobrú chuť!



11 komentárov:

  1. Ja sa vždy rada inšpirujem najmä čo sa omáčok týka, lebo tie si môžem dať aj na mäso a tak, takže super recept :) Podobnú robievame aj my :) Akurát nerada jem penne cestoviny, lebo ja sa z nich vobec nenajem. Nenasýtia ma takmer vobec, takže dávam prednosť na obed mäsu s prílohou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja cestoviny veľmi nemusím, tiež by som si radšej dala mäso, lenže ja som dostala rozkazom prijímať viacej sacharidov, nuž tak niekde ich musím nabrať :( ale fakt ma to neteší..

      Odstrániť
    2. Jak to, rozkaz nabrať viac sacharidov???
      Inak pokrm celkom zaujímavý, vyskúšam keď nakúpim. Aj s cestovinami, tie mne práve vôbec nevadia....XD

      Odstrániť
    3. Ja nejem sacharidové prílohy.. chcela som sa trochu priblížiť paleo štýlu stravovania..
      A určite skús, je to dobré ako k cestovinám, tak i k mäsu, ako už zmienila Lucka :)

      Odstrániť
    4. Mno, ja mäso nejem už dobre dlho....XD

      Odstrániť
    5. Som vegetariánka, postupne však chcem prejsť na vegánstvo...XD

      Odstrániť
  2. Dobrý deň,

    oslovil nás Váš blog s receptami, ktoré skúšate a vytvárate v kuchyni. Máte záujem o spoluprácu so stránkou NajRecept.sk? Cieľom stránky je združovať odskúšané recepty nadšencov varenia a bloggerov.

    V prípade záujmu Vás poprosím kontaktovať na e-mail najrecept@najrecept.sk

    Ďakujeme za skorú odpoveď a prajeme pekný deň!

    S pozdravom,
    NajRecept.sk

    OdpovedaťOdstrániť