Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bylinková maslová tekvica & štvrtkové kvákanie

štvrtok 27. februára 2014

Bylinková maslová tekvica & štvrtkové kvákanie

Príjemné ráno všetkým! Ako sa dnes máte?
U mňa tak nejak nič nové, ako ste už zrejme stihli postrehnúť z absencie príspevkov tento týždeň. Ide o to, že som od pondelka naspäť v Brne, kde zas a znova žijem z domácich zásob pripravených mojou najdrahšou maminkou. Takže okrem školy, prednášok a vybavovačiek na študijnom oddelení toho veľa nestíham. Jediným mojím počinom v kuchyni bolo upečenie si skvelej maslovej tekvice ako prílohu k tým mäsovým dobrotám.

A práve na bylinkovú tekvicu vám dnes dám recept, či skôr malý tip, ako ju pripraviť, ak z nejakého dôvodu nechcete siahať po zemiakovej či ryžovej klasike.

Maslovú tekvicu umyjeme, prepolíme a vydlabeme semienka. Potom ju nakrájame na polmesiačiky a rozložíme na plech vystlaný papierom na pečenie. Polejeme olejom, buď olivovým, alebo arašidovým, oba odporúčam a pre chuť môžeme zmiešať ešte s prelisovaným cesnakom. Nasypeme bylinky: v tomto prípade som použila provensálsku zmes, bazalku a oregano. Kto solí, môže ešte pridať i tú, ale nie je to nutnosť.

Pečieme v rozohriatej rúre pri 180° asi 20 minúť, kým tekvica nie je mäkká.

Tekvica s bravčovou panenkou plnenou šampiňónovou praženicou..

A ako inak si spríjemniť skoré ráno, než chutnými raňajkami? Určite dobre viete, ak ma sledujete už dlhšie, že ja na jogurt (tvaroh) s čerstvým ovocím a orieškami nedám dopustiť a keby som mohla, ládujem to do seba po vagónoch. Lenže s mamkou máme dohodu a raz za čas si musím dať i niečo sacharidové. Preto sme minulý týždeň piekli už druhú verziu TOHTO špaldového chlebíka. Tento raz vylepšeného o čosi viac byliniek a čierne olivy! Takže neváhajte, upečte si ho podľa zmieneného receptu.

Ja som si ho, ako inak, potrela hojnou vrstvou arašidového masla (wholenut z Tesca!) a uzobávala z neho popri čítaní kvalitnej literatúry. Ako prebiehajú vaše rána?


2 komentáre: