Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Omáčka z čiernych olív

streda 10. júla 2013

Omáčka z čiernych olív

Pekný, zatiaľ ešte teplý, letný deň, dúfam, že vydrží čo najdlhšie. Začula som totiž niečo o ochladení a daždi, tak snáď sa tento nepríjemný scenár tak skoro nenaplní.
Ja viem, začínať príspevky žvástami rečami o počasí nie je práve originálne, ale chápte moje obavy - zima bola príliš dlhá a ja zbožňujem dlhé dni plné slnka. (Ešte keby som si ich tak mala s kým vychutnávať :S )
Ale o počasí som nechcela.

Dnes vám predstavujem recept, o ktorom som nevedela, či vôbec bude dobrý nápad ho realizovať.
V noci, keď nemôžem spať, vymýšľam snáď týždeň dopredu, čo kedy navariť a nakúpiť a napadlo mi skombinovať olivy so syrom do omáčky. Na druhý deň som googlila, čím by sa to dalo vylepšiť, aké koreniny použiť. Na moje prekvapenie, niečo podobné sa tam príliš neobjavovalo. K olivám údajne najviac pasujú omáčky s paradajkovým základom.

Môj názor? Nie je pravda! Urobte si aj túto smotanovú verziu, mne náramne chutila ;)

Potrebujeme klasicky minimum ingrediencií:

  • 10 vykôstkovaných čiernych olív
  • smotanu na varenie (dala som celý 210 g kelímok)
  • asi 50 g syru s modrou plesňou
  • oregano na dochutenie
Omáčku som mala s vareným karfiolom, ktorého mám ešte stále za kotol a už ho treba zlikvidovať, ale určite by sa hodila aj k inej zelenine, či cestovinám. 

Postup je nasledovný, ale presne sa ho držať nemusíte. Minulý týždeň nám totiž do neba pre kuchynské spotrebiče odišla milovaná mikrovlnka a tak musím jedlo sofistikovane ohrievať na sporáku :D

Najprv teda na masle prehrejeme niekoľko ružičiek uvareného karfiolu. Pre tých, čo prílohu varia zároveň táto povinnosť odpadá a na maslo rovno hodíme olivy nakrájané na kolieska. 



Následne šupneme nadrobno nakrájaný syr a zalejeme smotanou na varenie (či pokojne aj na šľahanie).


Ochutíme oreganom a v žiadnom prípade nesolíme, niva aj olivy už slané sú! Varíme kým sa syr nerozpustí a omáčka nezhustne. Takých 15 minút to určite potrvá, takže budte trpezliví :)


Niekto to rád redšie, niekto hustejšie, to už, samozrejme, nechám na vás. Prelejeme prílohu omáčkou a ládujeme konzumujeme, čo nám sily stačia. 




Po takomto kalorickom obede by nezaškodilo trochu aktivity, ale ja mám nejaké hlúpe obdobie a nechce sa mi vôbec nič :( Po týždni doma som zlenivela ešte viac ako predtým (a to som si myslela, že viac už naozaj nejde) a neviem, ako sa cez to preniesť. Máte aj vy takéto stavy? Alebo patríte k tým dokonalým a so športom nemáte nikdy problém? Neviete poradiť, ako to prelomiť? :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára