Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Vysokoškolák dovolenkuje

sobota 24. augusta 2013

Vysokoškolák dovolenkuje

Krásny letný a ešte stále prázdninový deň prajem!
To som vám chýbala, však? :D Ospravedlňujem sa za dvojtýždňovú absenciu, nuž, ale nedalo sa inak. Najprv som si šla konečne užiť prázdniny do jedného utešeného mesta v Českej republike.. a hneď na to naklusala na brigádu do jednej ešte utešenejšej dedinky na strednom Slovensku :)

Preto odo mňa nečakajte nič zmysluplné a tešte sa na pár nepodarených fotiek, ktorými by som vám chcela priblížiť, ako som sa mala tých pár dní na dovolenke. Pôvodne som si nemyslela, že sem takýto článoček pribudne, ale zmenila som názor. Myslím si totiž, že mesto, ktoré som navštívila, si zaslúži primeranú propagáciu. A tak vám dám pár tipov čo navštíviť, ak by ste chceli posledných pár dní prázdnin využiť na nejakú prehliadku.

Takže: smer husitské doupě TÁBOR!

Prečo práve Tábor? Pred dvadsiatimi tromi rokmi (oj, stará som už..) som sa v ňom narodila a tak sme s drahou mamkou a sestrou usúdili, že by nebolo od veci sa ísť pozrieť, ako to tam dnes vypadá. A veru, dobre sme urobili, bolo tam parádne :)


Centrom mesta je, ako inak, Žižkovo náměstí a ktorýmkoľvek smerom od neho sa vyberiete, nemáte problém sa zase uličkami vrátiť naspäť. Naozaj sa tam nedá zablúdiť. 


Samozrejme, nesmie chýbať samotný Jan Žižka :)

Hneď v prvý deň sme navštívili husitské múzeum, ktoré malo naozaj zaujímavú expozíciu a taktiež sme zliezli dole do podzemia priamo pod námestím. Fotky vám, bohužiaľ, neposkytnem, pretože v podzemí sa naozaj zle fotilo a nie je na nich skoro nič vidieť. 
Po únavnej :) exkurzii sme museli načerpať energiu v cukrárni (taktiež priamo na námestí): ja som sa posilnila fantastickým pistáciovým rezom :)


V Tábore určite stojí za to vybehnúť tú stovku schodov na vežu Kotnov, z ktorej je krásny výhľad na celé mesto. 



Čo určite nevynechajte, je Housův mlýn, v ktorom vám veľmi príjemný a ochotný sprievodca ukáže a porozpráva všetko o zbraniach, brneniach a zbroji používaných rôznymi šermiarskymi skupinami, ale aj filmármi! Sú tu rekvizity, ktoré sa objavili v takých filmoch ako Trója, Posledný samuraj, Jakubiskovej Báthoryčke, či Narnii: Princ Kaspián. Dokonca nás do niektorých prilieb a brnení aj ponavliekal, takže sme si mohli vyskúšať napríklad helmu, ktorú nosil Brad Pitt :)

Zbroj vpravo mal na sebe Tom Criuse vo filme Posledný samuraj :)



 No a ako by to bolo, keby sme sa nepozreli do Múzea čokolády!! Vstupné bolo síce drahšie, ako na ostatné historické pamiatky, ale stálo to veru za to. 

Rozprávkové postavičky, všetky vyrobené z kvalitnej čokolády a marcipánu

Nemohli sme odísť bez praliniek na ochutnanie :)

Mandľový strapáček z horkej čokolády, banánový medvedík, nugátový košíček a pistáciový mlýnek.. cena? Tieto 4 pralinky za 65 korún..

Pri potulkách mestom sme objavili aj takúto peknú záhradu..


.. a na záver, kto je odvážny, nech rozhodne beží do Strašidelného podzemí! Nemala by som to prezrádzať, ale bude tam na vás čakať tento Quasimodo:


.. či pán kostlivec :D Ale pozor!! Len pre pevné srdcia a nervy z ocele!


Za tri dni sme toho absolvovali pomerne dosť, do toho nerátam prechádzky mestom, každodennú cestu z ubytovne do centra (ak by ste hľadali lacné ubytko, tak na vojenskej ubytovni na Lidickej ulici. Na Žižkovo námestie nám to síce pešo trvalo 40 minút, ale takmer spred vchodu odtiaľ išla mestská hromadná doprava, ak by sa vám nechcelo drať nohy :D), hľadanie paneláku, v ktorom sme pred vyše 20 rokmi s rodičmi bývali.. a stále je tam čo pozerať. Napríklad sme nestihli ísť do Muzea Lega či pokochať sa Táborským pokladom, prezrieť si Galerii u Radnice a mnoho iných pamiatok. 

Vrelo odporúčam, dovolenku sme si naozaj užili, vo foťáku máme pár skvostných momentiek, s ktorými, bohužiaľ (alebo chvalabohu),  sa nepodelím, pretože mojou famíliou neboli odsúhlasené na verejnú publikáciu..
Takže, priatelia, ak neviete, čo s voľným časom, hor sa do brlohu husitov!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára