Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Grilovaná mrkva s kari a arašidovým dipom

streda 7. augusta 2013

Grilovaná mrkva s kari a arašidovým dipom

Ako som sľubovala (respektíve vyhrážala sa :D), dnes som tu s ďalším receptom. Vlastne dvomi. Budem na vás trochu zlá: rozhodla som sa dnešný obedový report rozdeliť na dve časti. Ale na tú druhú si budete musieť počkať do zajtra :) (Lepšie sa mi to takto zaraďuje do jednotlivých sekcií v receptári :D)

Teraz sa zamerajme na často vynechávanú, ale nemenej dôležitú zložku obeda, ktorou je zelenina. Už dobre viete, že u mňa má jednoznačne navrch. A keď sa jedná navyše o mrkvu, tam nepoznám brata (no skôr vlastne sestru..). Pôvodne som mala v pláne mrkvu pripraviť inak: piecť v rúre, ale! V Tescu som v akcii splašila grilovaciu panvicu a tak som ju musela okamžite podrobiť záťažovému testu.

No ale poďme už k receptu. Potrebujeme (pre dvoch veľkých hladošov):

Grilovaná mrkva

  • 8 mrkiev
  • 1-2 PL oleja (kokosového, olivového, arašidového..)
  • 2 ČL kari korenia
  • 1/4 ČL soli a mletého čierneho korenia

Rozpálime panvicu na grilovanie. Medzitým mrkvu očistíme a pokrájame na plátky. 

Baby mrkvička od starkej.. bola fakt miniatúrna, preto som ju iba prekrajovala na polovice

Môj nový prírastok do rodiny. Predstavujem vám ďalšie dieťatko :D
Mrkvu pokvapkáme olejom, posypeme soľou a koreniami. Vhodíme do panvice a grilujeme z oboch strán, kým nie je hotová al dente. Ak nemáte v čom grilovať, nezúfajte. Rozložte ju na papier na pečenie a šup s ňou do rúry na 20 - 25 minút, kým nie je mäkká. 

Arašidový dip (množstvá k 8 kusom mrkvy :D):
  • 1/2 hrnčeka arašidového masla (smooth či crunchy, je to jedno)
  • 2 PL sójovej omáčky
  • 2 strúčiky cesnaku (alebo 1 ČL cesnakovej pasty)
  • 2 PL balsamico ocot (pôvodne má byť šťava z jednej limetky.. ja som ale nemala :D)
  • 1/3 - 1/2 hrnčeka horúcej vody
  • kto chce, podľa potreby 3 - 4 PL hnedého cukru (ja som nedávala)

To biele je petržlen.. chudák, zatúlal sa k mrkve a odskákal si to tiež :)

Niééééé!!! To je teda smutný pohľad, čo poviete? Páni Marks & Spencer, ako ste mi to mohli urobiť?! 

.. Ešteže je tu fešáčisko McEnnedy, ktorý ich zastúpi :D
V mixéri zmixujeme všetky ingrediencie, okrem vody. Tú prilievame postupne, kým dip, respektíve omáčka nemá požadovanú konzistenciu: nemala by byť ani hustá, ani príliš riedka, mala by jemne stekať z lyžičky. 

Čo sa mne teda vôbec nepodarilo :D Preto sa z omáčky stal dip. Neviem, kde súdruhovia z NDR urobili chybu, možno som dala málo vody, možno to predsa len chcelo limetku, možno to bolo tým, že som bola lenivá také miniatúrne množstvo masla mixovať a iba som suroviny rozmiešala vidličkou. Pre mňa samotnú som totiž dávala tak štvrtinové množstvá ingrediencií. 





Teda polopatisticky.. Pre jednu osobu, ktorá bude mať tento obed na dvakrát: 
2 PL PB, črp sójovky, 1 prelisovaný strúčik cesnaku, črp balsamica a 2 PL horúcej vody

Neviem, či je to mojím roztečeným mozgom, ale celý tento príspevok sa mi dnes zdá nejaký zmätočný :D Ak je to naozaj tak, pokojne mi v komentári vynadajte :D Ak nie, vopred sa ospravedlňujem, že som dopredu znížila vaše inteligenčné schopnosti ;)

No nič to, aj majster tesár sa občas utne :) Chuťovo to bolo na jedničku, takže sa vlastne nič svetoborné neudialo. Dip, či omáčka, hlavne, že som si zase raz ulahodila. Ale vy radšej postupujte podľa inštrukcií vyššie (nieže potom na mňa budete nadávať :D).  A zajtra pokračujeme s hlavným jedlom ;) Sú to grilované bravčové vlnky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára