Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Ružičkový kel na balzamiku so strateným vajcom

sobota 17. januára 2015

Ružičkový kel na balzamiku so strateným vajcom

Ružičkový kel mám veľmi rada a keby sa dalo, jedla by som ho aj častejšie (avšak, ako všetci dobre vieme, poriadne z neho nadúva). Stačí ho buď len trošku podusiť či povariť, dokonca upiecť a za okamih máte skvelý obed. Horšie je to potom s vymýšľaním, čo k nemu. Bielkoviny by to chcelo! Tento raz v zastúpení vajca.

Musím priznať, stratené vajíčko som robila prvýkrát v živote. Preto to tak aj vypadá. Naštudovala som potup na nete a snažila sa dodržiavať inštrukcie. Ale viete ako je to pri varení. Metóda pokus omyl. Zrejme som v hrnci nevytvorila dostatočne dobrý vír a tak sa mi bielko rozťahalo. Nevadí. Nabudúce vychytám všetky muchy, veď cvičenie robí majstra.

No ale už k samotnému receptu, budeme potrebovať:
  • ružičkový kel, množstvo si prispôsobte podľa seba
  • olivový olej
  • 1 PL balzamiko octa
  • trochu zelených olív
  • 1 vajce
Do dostatočne veľkého hrnca dáme zovrieť vodu. Kým sa ohrieva, očistíme kel: zbavíme ho škaredých horných listov a zrežeme stonky. Ružičky prepolíme a orestujeme na rozohriatom oleji, kým nechytia trochu farby. Primiešame lyžicu balzamika a podlejeme vodou. Dusíme, kým kel nie je na skus. Tesne pred koncom prihodíme olivy a premiešame. 

Keď voda vrie (ale pozor, nenechajte ju príliš bublať, to by takisto mohlo bielko roztrhať), vytvoríme v nej lyžicou vír (tu zas pozor, nech to nie je ako odstredivka!). Následne do neho opatrne vlejeme vajíčko, ktoré sme si predtým vyklepli do nejakej šálky (ale nemusíme, ak sme dosť šikovní, že to zvládneme aj priamo do hrnca). Potom lyžicou alebo naberačkou obaľujeme žĺtko bielkom, tak, že ho jemnými pohybmi podberáme (haha, tvárim sa ako naslovovzatý odborník, ale ako som priznala hneď na začiatku, príliš sa mi to nevydarilo..). Takto vajce varíme 3 minúty ak chceme žĺtok tekutý, 4 až 5 minút ak tuhší (ja som chcela možnosť A, ale prepískla som to, zabudla som si sledovať čas). Vajce vyberieme dierkovanou naberačkou (akú som u nás v kuchyni nenašla, takže som mala vajce navyše celé od vody.. toľko failov v jednom recepte, kto to kedy videl!) a naservírujeme ho na udusený ružičkový kel (áno prosím, nezabudnite si ho sledovať, pokojne sa vám môže stať, že popri čarovaní s vajcom vám vyfučí z hlavy). 

Na záver ochutíme soľou či korením. Uf, hotovo, ide sa konečne jesť! 





Prosím, nenechajte sa odradiť a určite stratené vajce vyskúšajte. Že som nemehlo ja ešte neznamená, že by ste to ľavou zadnou nezvládli. Pre lepšiu predstavu, držala som sa tohto návodu, je to tam pekne názorne aj s animáciami. 

2 komentáre:

  1. tak to s tým vajcom musí byť sranda ... skúsim :) ... mne vajíčka moc chutia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús a želám, nech sa podarí lepšie, než mne :D

      Odstrániť