Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #6: Brokolicovo - šošovicový šalát s nivou

štvrtok 23. apríla 2015

Bentó week #6: Brokolicovo - šošovicový šalát s nivou

Momentálne sa opäť radím medzi pracujúci ľud. Čo to znamená? Áno, áno, krabičkovanie! Takže sa do budúcnosti pripravte na viac podobných receptov/inšpirácií, kedy nahliadnete zase raz do mojej prenosnej misky. A čo sa v nej ocitlo tento raz? Poprosím fanfáry: červená šošovica! Veru tak, konečne som nedávno dorazila zásoby tej klasickej a siahla som v obchode po červenej, keďže ste mi ju toľko vychvaľovali.

Nuž a okrem nej budeme potrebovať:
  • niekoľko veľkých ružičiek brokolice
  • 1 jarnú cibuľku
  • 35 g červenej šošovice, v suchom stave
  • 75 g nivy (alebo iného syra s modrou plesňou)
  • bylinkovú soľ podľa chuti 
Šošovicu si na noc namočíme, na druhý deň vodu zlejeme a prepláchneme. Na troche masla speníme nadrobno pokrájanú cibuľku a pridáme šošovicu. Osmahneme ju a zalejeme vodou. Varíme, kým nie je hotová. Popri tom očistíme brokolicu, rozoberieme ju na ružičky a uvarím vo vode ochutenej bylinkovou soľou. Na záver už len šošovicu skombinujeme s brokolicou a posypeme rozdrobenou nivou. Hotovo! Itadakimasu! いただきます!



Vypadá to naozaj nevzhľadne, ale nenechajte sa odradiť, dôležitá je chuť! Navyše, aranžovanie skutočne nemá zmysel, keďže po ceste do práce/školy škatuľku poriadne vytrasiete a aj tak vám v nej vo výsledku ostane iba jeden bordel ☺

2 komentáre:

  1. Červenú šošovicu vôbec netreba namáčať na noc...a brokolicu si robievam na pare(stačí mi ten podstavec na knedle XD). Tento pokrm si robievam aj ja, akurát s kečupom a nie s nivou...je to chutné a jednoduché=presne to čo potrebujem. A hlavne, akurát toto jedlo až tak strašne nezmení svoju chuť pri pobyte vonku, čo ma pri mnohých superťažkých supergurmánskych(nie len) veľmi obťažuje. Nemám rada, keď mám z toho nie len optický bordel ako ty hovoríš, ale aj ten chuťový..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja brokolicu robievam na pare, len keď nie som príliš lenivá. Tiež som počula, že červenú šošovicu namáčať netreba, ale čo ja viem, príde mi, že je tak skôr hotová. A presne ako hovoríš, tieto jedlá sú vďačné najmä pri prenose, pretože nemusím mať obavu, že by sa mi v taške skazili.

      Odstrániť