Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (28)

nedeľa 7. júna 2015

Bleskovky z kuchyne (28)

Ahoj, ahoj!
Odskočila som si na blog vás po chvíľke odmlky aspoň pozdraviť. Celý týždeň som trávila v práci a cez víkend si náležite vychutnávam úžasné počasie, zbieram vitamín D a posledná vec, na ktorú myslím, je smolenie nejakých príspevkov. Dúfam, že mi to odpustíte a aby som sa vám trochu zalíškala, opäť vás zahrniem nejakými tými fotkami mojich tanierov a misiek v prípadoch, keď nemám náladu na seriózne varenie. Ani vy neseďte zbytočne za monitorom a bežte von!

Na začiatok knižne: sériu od Veronicy Roth dostala sestra ešte na Vianoce a ja som sa k tomu dostala až teraz, aká hanba. Ale to len svedčí o tom, že nemám čas ani na literatúru.



Och, a to som vám tak minule už pár dní mala neskutočnú chuť na čučoriedky. Fakt neviem čo to spôsobilo, asi prezeranie fotiek na iných blogoch, pretože čučoriedky nie sú práve druh ovocia, ktorý by sa mi na stole objavoval pravidelne. O to viac ma potešilo, že vzápätí na to ich mali v Alberte v akcii, takže som ich okamžite hodila do košíka. Akoby mi čítali myšlienky!




Čerešňový kompóto-džem, zaváraný od najsamlepšejšej maminy pod slnkom.. ale sladký jak fras, po skonzumovaní týchto raňajok na mňa doľahla takmer kóma z toľkého cukru, bolela ma hlava a pripadala som si ako mechom udretá. 



Ani som to tak neplánovala, ako monochromaticky mi vyšiel tento pokrm: všetko v odtieňoch žlto oranžovej. Mrkva restovaná na masle, praženica, červená šošovica a paradajky. 



Po dlhej dobe znovu mango. Mimochodom, v Kauflande som videla takú srandovnú vecičku, že šúpač manga (alebo ako sa to vlastne volá). Údajne by to malo pohodlne odstrániť kôstku a vzhľadom k tomu, že ja s týmto ovocím vždy zvádzam urputný boj, uvažovala som nad jeho kúpou. Napokon sa vo mne ozval starý známy strýko Držgroš a odolala som. Za 180 korún (alebo tak nejak) by som si toho manga mohla kúpiť za vagón a odkôstkovávanie trénovať.


Ani nepamätám kedy som naposledy mala čosi tak obyčajné ako chlieb s vajcom natvrdo. Takže v trochu vylepšenej verzii so špaldovou kockou. Nesmú chýbať orieškové maslá: kešu a pekanové s javorovým sirupom. 



 A opäť vajcia, len vo forme volského oka. S maslovou mrkvou, balkánskym syrom a ľadovým šalátom s klasickou zálievkou. 


Zbožňujem tieto kombinované misky! Tu konkrétne sklené rezance s brokolicou dusenou na cibuli a domácou zaváranou cuketovou zmesou. 





Ešte dekonštrukčná fotka..


A ďalšia z misiek, v ktorej je moje milované avokádo, maslová mrkva, hrášok a paradajky. Tak jednoduché a tak chutné!





Tento týždeň sa opakoval podobný scenár ako s čučoriedkami. Z nevysvetliteľných dôvodov som zatúžila po broskyniach. Nie, nie som tehotná, na kyslé uhorky ešte nepomyslím. Ale zrejme sa telo nastavuje na leto a sezónu plnú čerstvého ovocia a zeleniny a tak volá po zmene. Mali v akcii tieto rozkošné paraguajské "UFO" broskyne, takže ako správna astrofyzička, bolo rozhodnuté a leteli do košíka. 



Špaldová kocka natretá pestom z medvedieho cesnaku, obložená eidamom, ktorý som na pár sekúnd nechala roztopiť v mikrovlnke, potom dodala reďkovku a oblizovala sa za ušami (a namrvila si do postele.. to sa mi bude výborne spať v takom bordeli..)! A jasné, ako by to mohlo byť bez orieškových masiel z Marks & Spencer!




Máte to tak aj vy, že so zmenou ročných období sa menia aj vaše preferencie čo sa jedla týka? Myslím si, že to je len pochopiteľné a logické. Určite každému lepšie v páľave padne niečo svieže a ľahké, trebárs v podobe šalátu, než nejaký ťažký rezeň. Mám to predsa aj zakódované v bunkách, naši predkovia tiež jedli to, čo sa práve urodilo. Súhlasíte?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára