Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #14: Pomaly pečené trhané bravčové stehno & moje prvé smoothie!

streda 17. júna 2015

Bentó week #14: Pomaly pečené trhané bravčové stehno & moje prvé smoothie!

Pamätáte si ešte na môj príspevok o pomaly pečenom Carnitas? Vtedy som na prípravu zvolila dosť nešťastne bravčové kotlety, ktoré sa práve na pomalé pečenie nie celkom hodia. Preto som mala v pláne trhané bravčové zopakovať, ale s iným druhom mäsa. Takže som siahla po stehne bez kosti, ktoré bolo v akcii a podrobila ho krušným chvíľam v rúre. Obrňte sa trpezlivosťou a vyhraďte si prosím také štyri hodinky času. Stojí to za to!

Budeme potrebovať:
  • 500 g bravčového stehna bez kosti
  • 2 PL olivového oleja
  • 7-8 strúčikov cesnaku
  • 2 ČL bylinkovej soli
  • 1 ČL mletého čierneho korenia
  • 1 ČL mletej sladkej papriky
  • 1-2 ČL sušeného oregana
  • 2 PL domáceho kečupu
Mäso umyjeme a zbavíme prebytočných blán a tuku. Uložíme ho do misky a zalejeme olejom, posypeme soľou, korením, paprikou a oreganom a pridáme kečup. Cesnak očistíme a každý strúčik rozpučíme plochou stranou noža. Pridáme do misky a všetky ingrediencie dobre vmasírujeme do stehna. Bravčovinu preložíme do pekáča a podlejeme vodou, aby bola takmer celá ponorená. Pekáč vložíme do rúry a pri najvyššom plameni pečieme 1/2 hodinu z jednej strany, potom 1/2 hodinu z druhej. Znovu dolejeme vodu (alebo zakryjeme pokrievkou či alobalom) a zmiernime teplotu v rúre. Takto pečieme ešte aspoň 3 hodiny. Mäso priebežne otáčame a podlievame vodou, aby nám neprihorelo. Hotové je až vtedy, keď sa poľahky rozpadá na jednotlivé vlákna. Vtedy ho vyberieme a necháme chvíľu odpočinúť. Potom pomocou dvoch vidličiek natrháme na vlákna. Hotovo, to je presne to, k čomu sme sa chcel dopracovať!




Ako inak, bravčové putovalo do krabičiek do práce. Sprevádzané v prvom prípade domácou nakladanou zeleninou od maminy a mojím prvým smoothie!


Je otázka, či to vôbec môžem považovať za ozajstné smoothie, keďže sa skladá iba z dvoch ingrediencií. Povedala som si, načo kupovať predražené ochutené mlieka, ktoré obsahujú kopec pridaných chemikálií, keď si ho môžem pripraviť rovno sama? Banán na desiatu je u mňa už takmer povinnosť, no v práci nemáme povolené sa napchávať, preto v tekutej forme sa javí ako ideálne riešenie.


Takže na začiatok som neexperimentovala a použila: 
  • 250 ml mandľového mlieka (bolo v akcii liter za 10 korún, no nekúp to!)
  • banán
.. všetko rozmixovala a naplnila do rozkošného pohára zakúpeného špeciálne na túto príležitosť! To aby som mala istotu, že sa mi smoothie v taške nerozleje, takže veko na skrutkovanie je dokonalé.. a tie bodky!





Na záver: neľakajte sa, prosím, dlhou dobou pečenia, nie je to žiadna veda. Podstatné je iba občas hodiť očkom do pekáča, aby sa nestalo, že by sa odparila všetka tekutina a mäso sa spieklo na uhoľ. Ostatné už za vás spraví rúra. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára