Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zapečený baklažán

pondelok 8. júna 2015

Zapečený baklažán

S baklažánom a týmto receptom to bolo tak.. Mali ho v obchode v akcii, tak som si povedala, že sa budem držať sezónnosti a okamžite som hodila do košíka dvoch fialových fešákov. S tým, že budem musieť na nete vyhľadať nejaké zaujímavé recepty. Asi o dva dni na to, BAM, zhrabla som najnovší Albert magazín a čo nevidím, recepty na baklažán! No viete si predstaviť, blahom som bola bez seba. Úplne najviac ma zaujal ten na zapečený baklažán, dokonca k nemu nebolo treba ani veľa surovín, preto bolo rozhodnuté. Pochutila som si na ňom dnes a ja vám ho prinášam v mojej podobe, ak sa vám nepošťastilo magazín zohnať, alebo sa vám len nechce prehrabávať sa internetom. Aby ste neboli ukrátení, pretože chutil božsky.

Ja som na jednu porciu potrebovala:
  • 1/2 veľkého baklažánu
  • 1 PL olivového oleja
  • bylinkovú soľ
  • 1 veľkú cibuľu
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1/2 ČL čili omáčky
  • 1/2 ČL škorice
  • 3/4 plechovky celých lúpaných paradajok
  • trochu petržlenovej vňate na ozdobu

Baklažán nakrájame na tenké plátky a osolíme. Necháme ho odstáť, aby sa z neho vyzrážala voda. Tú osušíme utierkou a plátky osmahneme na oleji v panvici, ktorá je vhodná i do rúry. Baklažán potom vyberieme na tanier a necháme odpočívať, než si pripravíme omáčku. Cibuľu nakrájame nadrobno a na oleji v rovnakej panvici orestujeme, pridáme roztlačený cesnak, soľ, čili omáčku a škoricu. Pridáme lúpané paradajky, ktoré trochu nakrájame (ak máme tie v celosti) a necháme prejsť varom, kým omáčka mierne nezhustne. Následne do panvice vrátime plátky baklažánu a dáme piecť do vyhriatej rúry na 30 minút (v pôvodnom recepte bolo 45, ale mne bohato stačilo menej), kým baklažán nie je úplne mäkký, až sa rozpadá. Na záver posypeme petržlenovou vňaťou a podávame. 


Ehm.. moje fotky sú v porovnaní s originálom čistá hrôza a des, ale neľakajte sa, rozhodne to chutí lepšie, než vypadá. O sto percent. O dvesto. O milión.




Viem, že mnohým ľuďom baklažán nechutí, ale myslím si, že všetko spočíva v jeho príprave. A táto je podľa môjho skromného názoru vydarená, preto vás nabádam, vyskúšajte. Ak naopak, patríte medzi milovníkov tohto fialového čuda, tešte sa, mám v pláne ešte nejaký ten receptík či dva, uvidíme, ako na tom budem s časom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára