Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečený batát plnený červenou šošovicou

utorok 16. júna 2015

Pečený batát plnený červenou šošovicou

Hneď na úvod vás musím upozorniť, že z estetického hľadiska toto jedlo vôbec nedopadlo tak ako som si to naivne predstavovala. Internet je plný obrázkov plnených sladkých (či obyčajných) zemiakov, nad ktorými človeku tečú sliny až po kolená. A u mňa? Zase jeden veľký bordel v miske. Prižmúrte však, prosím, oko (alebo radšej obe) a sústreďte sa hlavne na chuť. Pretože tá si rozhodne pozornosť zaslúži! Sladučký batát prešpikovaný šošovicou? A ako bonus roztopený syr navrchu? No čo už na tom môže byť zlé? Nič, samozrejme! A ako ľahko to znie, tak jednoducho to stačí i pripraviť a krochkať blahom nad vydareným obedom. Len si od nedočkavosti nespáľte jazyk tak ako ja.. (mám v puse popáleniny snáď tretieho stupňa.. nuž, keď som nenažraná)

Budeme potrebovať:
  • 1 veľký sladký zemiak
  • 30 g červenej šošovice, na noc namočenej
  • 1 malú cibuľu
  • 1 kopcovitú PL domáceho kečupu
  • bylinkovú soľ a sušenú bazalku podľa chuti
  • olivový olej
  • 50 g eidamu
Batát nešúpeme, len ho dobre umyjeme a po dĺžke doň urobíme hlboký zárez. Dáme ho variť, kým nie je takmer úplne mäkký. Medzitým si pripravíme náplň: Cibuľu nakrájame nadrobno a na oleji orestujeme do sklovita. Vopred namočenú šošovicu scedíme, prepláchneme a pridáme k cibuli. Ochutíme soľou, bazalkou a pridáme kečup, dobre premiešame a podlejeme vodou. Šošovicu varíme len zo 3 minúty, potom zmes precedíme a necháme odpočívať.

Keď je batát uvarený, vyberieme ho na tanier a pomocou dvoch vidličiek roztvoríme v reze, ktorý sme doň urobili. Otvor naplníme šošovicovou zmesou a sladký zemiak vložíme do pekáča vymazaného olejom. Pekáč vložíme do vyhriatej rúry a pečieme takých 20 minút, kým neschrumkavie a je plne mäkký v celom objeme. Asi 10 minút pred koncom ho posypeme najemno nastrúhaným eidamom a dopekáme.





Pre všeobecné blaho by som s tým foodstylingom mala niečo robiť a popracovať na sebe. Existuje vôbec nejaký taký kurz? Alebo máte tip na skvelú publikáciu, návod pre začiatočníkov? Dajte mi vedieť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára