Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pikantné stehienka s medom

piatok 1. marca 2013

Pikantné stehienka s medom

V poslednej dobe som sa dala na zapekanie. Je to pohodlné, pretože suroviny iba nahádžete do misy, šupnete do rúry na zlomky hodiny a hotovo, o viac sa nestaráte. (Takže nasledujúci príspevok bude pre príslušníkov intrákovej kuchyne bezpredmetný, ale môže inšpirovať inú skupinu ľudí). Pôvodne som chcela na obľúbených blogoch vysondovať nejaký recept na inšpiráciu, ale napokon som sa na to vykašľala a zaimprovizovala.

Budeme potrebovať:
  • dve kuracie stehná 
  • 1-2 lyžice medu
  • 1-2 lyžičky chilli omáčky
  • 2 strúčiky prelisovaného cesnaku
  • soľ a korenie na dochutenie
V miske zmiešame med, chilli, cesnak, soľ a korenie (poprípade iné bylinky) a do zmesi namočíme umyté stehná. 



Mäso vložíme do misy vymazanej maslom (alebo olejom, kto má ako radšej) a zvyšnú medovú zmes nalejeme k stehnám. Mne od včera zvýšila polka červenej cibule, tak som prihodila nakrájanú na krúžky. 


Dáme do rúry piecť na veľkom plameni tak 15 minút, potom môžeme podliať vodou, alebo zakryť alobalom a piecť na malom ohni kým nebudú mäkké (u mňa tak ďalších 20 minút). Môžeme podávať so zemiakmi, ryžou, nejakou zeleninou, alebo napríklad domácim kompótom (jablkovým, ako som urobila ja :D). 




Pre tých, ktorí radi konzumujú aj kožu by som radila to zakryť alobalom, aby vám to tak veľmi nesčernelo (to robí ten med :D). Ja ju však nemám rada a preto mi na tom až tak veľmi nezáležalo. Hlavne aby bolo dobre upečené mäsko pod tým ;)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára