Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Zimná cesnačka

streda 27. marca 2013

Zimná cesnačka

Cyklus receptov z minulého týždňa dnes doplním o polievočku, ktorá pôvodne mala vypadať úplne inak, ale človek mieni.. viete ako to je. Výborná bola tak či tak a inšpirácia pochádza od Marysity, na jej krémovú cesnačku. 

Predtým ako začneme so samotným postupom, prečo zimná? Pretože je biela. Ide do nej hojné množstvo mlieka a šľahačkovej smotany a mne to evokuje situáciu, ktorú máme za oknom (a ktorá ma ani trošku neteší a najradšej by som bola, keby som už konečne mohla kabát zamknúť na tri západy a kľúč od skrine hodiť do kanála). Navyše, každá polievočka dobre zahreje a preto v tomto počasí padne vhod. 

Ingrediencie sú na uvedenom odkaze a ja znovu prikladám ako to celé prebiehalo :)

Na masle opekáme cibuľu nakrájanú nadrobno, potom pridáme pokrájaný cesnak (asi 4 strúčiky). Restujeme len krátko, aby cesnak nezhorkol. Prihodíme nadrobno nakrájané zemiaky a zalejeme vývarom (ochutenou vodou v mojom prípade :D) i mliekom. Varíme, kým zemiaky nie sú mäkké. Následne polievku vezmeme z ohňa, rozmixujeme a prilejeme smotanu. Vrátime na šporák, pridáme tri strúčiky prelisovaného cesnaku a necháme ešte chvíľu prevrieť. 


Kto nie je lenivý, môže ešte pár strúčikov opiecť na oleji a posypať polievku plátkami, ja som podávala s opečeným špaldovým pletencom s nivou. 


Čakala som, že polievka bude hustá, krémová, ale kdesi sa stala chyba. Zrejme som dala veľa či už mlieka, alebo vody, ale nič sa nedeje, skvelá bola aj v takejto forme. Možno nie je na škodu toho cesnaku tam pridať viac, Hell najprv nevedela identifikovať čo za polievku to vlastne je (cítila v nej zemiaky, čo sa čudujem, pretože som dala iba dva miniatúrne :D), ale napokon, príliš cesnaková chuť by už bola aj na škodu. 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára