Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kari, kokos a bravčové?

piatok 8. marca 2013

Kari, kokos a bravčové?

Dá sa to vôbec skombinovať? Tak, aby to bolo konzumovateľné? Dá! A navyše je to veľmi chutné.
Inšpirácia pochádza, ako inak, odtiaľto.

Ja som postupovala nasledovne:

Na olivovom oleji som opražila na pol krúžky nakrájanú červenú cibuľku..


.. a k nej som pridala bravčové rezne nakrájané na prúžky. Najprv ich osolíme, okoreníme a posypeme kari.
Prudko opražíme, aby sa mäso zatiahlo a potom varíme na miernejšom ohni aspoň štvrť hodinu. 


Nasleduje kokosové mlieko (štvrť až pol plechovky, podľa toho, koľko ráčite omáčky). Môže sa stať, pri dlhšom skladovaní, že sa diferencuje.. ehm, v reči normálnych ľudí, v hornej polovici sa usadí hustý krém, na spodku plechovky bude voda. Tento krém je celkom žiadúci ak ho použijete napríklad pri tvorbe plniek, v tomto prípade nám skôr ide o tekutejšiu konzistenciu, takže radím premiešať. 

Vidíte tie ryhy? Tak hustý je ten "krém", určite by som ho raz rada použila na nejakú plnku. Do torty? Nejaké nápady??  :D


Teraz už len varíme, kým mäso nie je hotové a podľa potreby dolievame mlieko. 
  


Nikdy som nemala rada kokos. No odkedy som sa začala zaujímať o to, čo dám do úst, zmenili sa mi chute a postupne prichádzam na to, že vlastne ani neviem prečo mi niektoré potraviny predtým boli proti srsti. Tak je to aj s kokosom. 

Čakala som, že bude výrazne cítiť, no jeho prítomnosť som zabila tým, že som to prehnala s kari, tak prosím vás, vy sa toho vyvarujte. Aby kokos bolo rozpoznať aspoň trochu, padla za obeť polka plechovky, ale oplatilo sa, tento pokrm hodnotím veľmi kladne (uuuf, vyjadrujem sa ako naslovovzatý odborník.. mala by som s tým prestať :D). Takže šup-šup, hoci sa to môže zdať pre niektorých ako príliš veľká exotika, rozhodne by ste to mali skúsiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára