Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bleskovky z kuchyne (33)

sobota 15. októbra 2016

Bleskovky z kuchyne (33)

Zhruba po týždni sa vám hlásim s ďalším príspevkom do rubriky Bleskoviek. Nadväzujem tak na svoj sľub aspoň trochu to dohnať a vynahradiť vám dlhý, predlhý útlm v tejto oblasti. Dúfam, že nemáte nič proti a naopak, ste aspoň trochu zvedaví, čo to bude tentokrát. Popravde, veľká revolúcia sa nekoná, zistíte to o chvíľu sami, ale pre spestrenie som prihodila aj pár nákupných tipov (a varovaní), či knižných ukážok,  tak dúfam, že budete spokojní.

Arašidová Chmichurri omáčka je veľká delikatesa a mohla by som ju pokojne vyjedať samotnú. Ale no.. Zeleninu treba, nech nie sme za úplných barbarov.


A keď vravím zeleninu, tak to myslím vážne. Mrkva, ružičkový kel, kari karfiol a tuniak vo vlastnej šťave ako bonus. 




Uf, bolo to už dávno, takže vám neprezradím, aký špeciálny týždeň v Lidli prebiehal, podstatné je, že som v ňom ukoristila tento bombastický kozí syr v slanom náleve. A nebudeme trochárčiť, rovno v obrovskej konzerve. Mimochodom, tá má praktické veko, takže ju môžete používať ďalej ako dózu. A nekrčte nosom, že kozí syr vám nevonia, tento bol naozaj výborný.



Zelená vec je ešte pistáciová pomazánka, o ktorej som písala už v ktovie ktorom staršom príspevku. Napokon som nedbala na to, že má sladkú príchuť a kombinovala to pokojne so syrom cottage, orieškovými maslami a mrkvou. Divné? Asi. Dobré? Stopercentne! A ak si takúto hostinu urobím raz za tri - štyri týždne, nikomu to neublíži.


Ďalší nákupný prehľad: na rozdiel od predošlého tipu, toto rozhodne odporučiť nemôžem. Arizona čaje sú na mňa príšerne sladké, skôr niečo ako džúsik, jedine zelený s gejšou na obrázku bol ako-tak znesiteľný. Pointou môjho nákupu bolo rozšíriť si zbierku umeleckých fliaš, pretože uznajte, vypadajú naozaj štýlovo!




Čudné červy rezance sú v skutočnosti klíčky mungo a prekvapili ma, pretože na prvé ochutnanie som z nich bola nadšená. Príjemne chrumkavo vylepšili moju Buddha Bowl s ružičkovým kelom, mrkvou, kvakou/tuřínom a cícerovou pomazánkou s červenou repou ako dipom. 


Myslím, že nasledujúce jedlo bol môj prvý obed v novom byte. Opekaná cuketa, mrkva, sušené paradajky a avokádo!





Keď mám chladničku plnú zvyškov, aj vtedy som schopná vytvoriť plnohodnotný pracovný obed: brokolica, cvikla, olivy, niva a hummus.


Nálož Omega-3 mastných kyselín --> rybu poprosím! Už ani neviem, čo bolo toto za druh, buď lososovitý pstruh alebo tolstolobik, ale ruku do ohňa za to nedám. Hlavne, že bola výborná a keď ju párujem s avokádovo-paradajkovou salsou, mám dvojnásobnú radosť. 




A posledná prasačina na záver: čokoládovo-banánové mlieko?! Panebože, toto som nemala vidieť. Hneď, keď na tejto fľaške spočinul môj zrak, letela do nákupného košíka a výčitky svedomia boli hen-tam. Je pravdou, že naposledy som ochutené Müller mlieko mala niekedy, hmmm, v lete? Na jeho začiatku? Už to, že si nepamätám, je znakom, že to bolo dávno. Chvalabohu, že som si na nich nevypestovala závislosť, lebo zvádzajú k všelijakým hriechom (aj spolu s ďalším papuľo-lepičom, príchuť lieskový oriešok tuším).


Na dnes nám stačilo, netreba to zase preháňať. Ale že by som vám dala definitívne pokoj, to asi nehrozí, stále mám poriadne preplnenú zložku s fotkami čakajúcimi na publikovanie. Neviem kedy, ale budete sa môcť tešiť na ďalšie pokračovanie. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára