Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Banánový chlieb z cícerovej múky

utorok 4. októbra 2016

Banánový chlieb z cícerovej múky

Kolega v práci nás chcel so šéfkou odmeniť za spoluprácu pri jednom projekte, avšak bol nenápadne upozornený, že ja vôbec nie som na sladké. Takže namiesto koňakového špicu mne na stole pristála taška so slivkami, nektarinkami a banánmi. Takému darčeku veru nepoviem nie. Čo však v prípade, že deň predtým vykúpite celý obchod, pretože práve banány mali konečne po čase v skvelej cene? No predsa pečiete! V zozname receptov, ktoré nutne musím vyskúšať mám asi milión takých, ktoré obsahujú banány a ja ich vždy odložím na neurčito, pretože mi je ľúto ich spotrebovať takýmto spôsobom. Najlepšie sú samozrejme len tak, že? Tento raz ma ale preplnená chladnička presvedčila, že je čas ich oprášiť. A ja som len a len rada, pretože to znamená jeden skvelý, aromatický a chutný chlebík pre vás.
  • 3 banány
  • 2 hrnčeky cícerovej múky
  • 2 vajcia
  • 1 ČL kuchynskej sódy
  • 1/3 mlieka
  • 1 ČL škorice 
Do misy umiestnime pokrájané banány, cícerovú múku, vajcia, sódu, mlieko a škoricu. Pomocou tyčového mixéra rozmixujeme na hladkú hmotu. Cesto vylejeme do pripravenej formy na biskupský chlieb - vystlanej papierom na pečenie alebo vymazanej olejom. Formu vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C a pečieme 30-40 minút, kým povrch nie je zlatohnedý a špajdľa umiestnená do stredu odtiaľ vyjde suchá. Chlieb necháme pár minút odstáť, potom vyklopíme a až po vychladnutí krájame. 



Ja som sa rozhodla chlieb skonzumovať v práci na obed, preto som krajce natierala mascarpone. Jesť sa však, prirodzene, dá aj samotný, respektíve s čímkoľvek iným. Lekvárom, maslom, arašidovým maslom (óch, to by bola jedna báseň), medom a čo ja viem s čím ešte.





Neobávajte sa, že by ste ho neskonzumovali celý naraz. V chladničke ho pokojne možno držať aj týždeň a ak by ste náhodou vedeli dopredu, že využijete iba pár krajov, zvyšok pohodlne zabaľte do potravinovej fólie a vložte do mrazničky. Nie je nič jednoduchšie a príjemnejšie, ako ho potom vybrať, nechať rozmraziť, ohriať a bude ako čerstvý. Skvelá záchrana, keď nestíhate variť, no nie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára