Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Banánovo čerešňová zmrzlina / Banana Cherry Nicecream

piatok 4. augusta 2017

Banánovo čerešňová zmrzlina / Banana Cherry Nicecream

Je len a len pochopiteľné, že s tropickými teplotami šplhajúcimi sa nad 35 °C si naše telo žiada poriadne ochladenie. Preto niekedy nestačí ani moja tradičná miska studeného jogurtu, na scénu prichádza pochúťka rovno mrazená! Po fenomenálnom úspechu >>kakaovej zmrzliny<< som sa pustila do prípravy ďalšej príchute. Základom sú síce opäť banány, pretože: a) hneď po čokoládovej je moja druhá najobľúbenejšia, ktorú som si vždycky vypýtala do kornútku; b) tvoria dokonale krémový základ pre rôzne druhy tejto mrazenej dobroty. Takže hoci máte v pláne vyrobiť inú ovocnú zmrzlinu, nevynechávala by som ich už len z čiste konzistenčných dôvodov.
K svetlému kopčeku sa žiadalo rozveseliť ho nejakým farebným, trebárs, ružovým a tak mi náramne prišli vhod čerešne, ktoré som mala odložené v mrazničke. Mojou pôvodnou víziou bolo vytvoriť misku banánovej zmrzliny s mramorovým efektom čerešňovej, ale toto riešenie sa mi pozdávalo iba za predpokladu, že by som ju opäť vložila do mrazničky na neskôr, kde by mala dostatok času spevnieť a vynikla by tak spomínaná vzorka. Ja som však celú akciu podnikala ráno pred prácou, preto som si zmrzlinu rovno naservírovala, dosypala gigantickou porciou orieškov a sušeného ovocia a takto vybavená si to potom mašírovala do kancelárie. To je taký môj rituál: rozbehnúť stroj, prečítať si všetky "dôležité" maily, presnoriť čo nové na ostatných blogoch a popri tom sa napchávať z preplnenej misky. Podotýkam, že do roboty chodím skôr ako je nutné, bežné a zdravé, takže prvú hodinku až dve si môžem dovoliť venovať iným veciam. Neodsudzujte ma preto.  radšej to berte ako inšpiráciu, že sa oplatí byť ranným vtáčaťom. Keď už pre nič iné, tak aspoň z dôvodu, že si tak budete môcť skôr vychutnať bombastické raňajky. Kto by sa netešil na vidinu lahodnej čerešňovej a banánovej zmrzliny? Najmä, keď je v tejto zdravej forme, keď do nej nejde nič umelé, všetko je čisté ovocie. Úprimne, ja som nemohla dospať..
  • 2 banány - mrazené
  • 1 hrnček čerešní - mrazených
  • štipku škorice
  • voliteľne: oriešky a sušené ovocie ⇒ u mňa mandle, jablko, marhule a slivky
Jeden a pol banánu vložíme do vysokej nádoby, ochutíme škoricou a pomocou ponorného mixéra alebo robota zmixujeme na hladkú hmotu. Preložíme ju do misky a pokračujeme s druhou polkou banánu. Doplníme ho o čerešne a opäť zmixujeme. Aj túto hmotu preložíme do misky. Buď ako kopčeky, ktoré možno rovno konzumovať alebo do formy, kde banánovú časť rovnomerne roztrieme po celej ploche nádoby a na ňu uložíme kôpky čerešňovej hmoty. Tie pomocou noža "rozpatláme" a krúživými pohybmi vytvoríme mramorový (špirálovitý) efekt. 
Pred podávaním ozdobíme posekanými orechmi a kúskami sušeného ovocia podľa ľubovôle. 









Leto sa ani zďaleka nekončí, preto verím, že tento primitívny recept Vám príde vhod a pripravíte si vlastnú zmrzlinu, ktorú si môžete dopriať takmer bez výčitiek. Neobsahuje žiadne konzervanty, dáte do nej len to, čo sa vám hodí a páči a jej príprava je až smiešne jednoduchá. Bez odvrávania, nachystajte si už teraz do mrazničky rôzne druhy ovocia a nebojte sa vytvárať svoje obľúbené príchute!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára