Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažánový wrap s tvarohom a pomarančovo-paradajkovým konfitom

streda 16. augusta 2017

Baklažánový wrap s tvarohom a pomarančovo-paradajkovým konfitom

.. a olivami, ktoré som musela vpašovať do paradajkovej zmesi 😁. O konfite, čo to vlastne je, ako vznikol a celú jeho genealógiu som rozobrala už v >>TOMTO<< príspevku, takže pre bližšie detaily sa naň pozrite. Dnes vám ho prinesiem v mierne modifikovanej podobe: použitým citrusom v ňom je tento raz pomaranč, lebo prečo nie, zmena je život a okrem toho ho vylepšila o zmieňované olivy, lebo prečo nie, olivami sa nič nepokazí (a Hell, robíš veľkú chybu, keď nad nimi ohŕňaš nosom!).
Ako som už varovala v príspevku na >>obložené pečené baklažány<<, toto bude ďalší z receptov na božský baklažán. Ani sa za to nemienim ospravedlňovať, niektoré jeho výhody a prínosy som vymenovala už včera a nielen, že je zdraviu prospešný, on je aj chutný, lahodný, delikátny, variabilný a vďačný. Niet divu, že naň existuje bambilión a pol receptov, spracovať sa dá toľkými spôsobmi, že studnica možností je snáď nevyčerpateľná. Nech je vám i tento recept dôkazom.
Základ je prostý, načo meniť niečo, čo funguje ako švajčiarske hodinky. Aby sa nám s fialovým krásavcom dobre pracovalo, je nutné ho najprv tepelne potrápiť. Stačí šupnúť do rúry, ktorá už vie čo má robiť a nám tak odpadne väčšina starostí. Z flexibilného plátku potom bez ťažkostí dokážeme vytvarovať napríklad taký wrap. Nuž a už nie je nič jednoduchšie, než ho do prasknutia naplniť dobrotami. Pre sviežosť som zvolila jemný tvaroh, ktorý vytvorí ľahkú nátierku a zároveň slúži ako lôžko na náš citrusový konfit. Trochu sa tak zlepia všetky vrstvy, no aj tak odporúčam wrap konzumovať na tanieri, pretože ak by sme z neho chceli vytvoriť prísne rolády, nedali by sa naložiť veľkou porciou plnky. Určite by nám vytekala a vypadávala. A to nechceme! Čím viac dobrôt, tým lepšie, no nie?
Neviem čím, ale celý tento pokrm mi pripadá ladený na taliansku nôtu. Respektíve, možno by bolo lepšie použiť výraz stredomorskú. Baklažán a citrusy, ľahkosť a jednoduchosť, pri týchto pojmoch sa mi okamžite v mysli vynoril obrázok pláže, morských vĺn, hlučných cikád a vôňa soli. Smiešne, pretože pri mori som bola naposledy pred 16 rokmi (ale to sa konečne o pár dní zmení! 💕💘🌊🌴). A preto, logicky, museli putovať do jedla aj bylinky, pretože tie mám rovnako automaticky spojené práve s krajinami okolo "veľkého zeleného mora". Spomínala som to Taliansko, nuž sa mi najpríhodnejšie zdalo oregano. K olivám a paradajkám ako vyšité. Ja viem, moje myšlienkové pochody sú ťažko čitateľné a niekedy absolútne nepochopiteľné, ale nehovorte mi, že sa vám nikdy nestalo, že nejaký predmet vám evokoval čosi na prvý pohľad nesúvisiace. Ale to sme odbočili niekam, kde by to bolo na dlhú debatu. A ja som sa rozpísala už viac než dosť. Poslednou vecou, ktorá chýba, je postup.
  • 2 plátky gigantického baklažánu, nakrájané pozdĺž plodu
  • trochu korenia na grilovanú zeleninu
  • 100 g jemného plnotučného tvarohu
  • Pomarančový konfit:
    • 1 mäsitú paradajku
    • niekoľko cherry paradajok
    • veľkú hrsť zelených olív
    • trochu olivového oleja
    • 1 strúčik cesnaku
    • kôru z polovice pomaranča + trochu pomarančovej šťavy
    • niekoľko vetvičiek čerstvého oregana
Baklažánové plátky osolíme a necháme odstáť aspoň 15 minút bokom, kým nevylúčia horkastú tekutinu. Zotrieme ju kuchynskou utierkou a baklažán uložíme na plech s papierom na pečenie. Pofŕkame ho olejom a vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C. Pečieme 10-15 minút, kým nie je mäkký. 


Medzitým pripravíme konfit. Veľkú paradajku nakrájame na mesiačiky a vložíme do panvice s olejom. Pridáme dnu rozpučený cesnak, cherry, pomarančovú kôru nakrájanú na tenké rezančeky a kolieska olív. Vmiešame pomarančovú šťavu a oregano a na malom plameni dusíme 20-30 minút, kým paradajka nie je akoby rozvarená, celá zmes mäkká a cherry popraskané. 
Na upečený baklažán uložíme štedrú vrstvu tvarohu, usadíme doň kôpku olivovo-paradajkového konfitu a plátok preložíme na polku ako wrap. Podávame so zvyšnými paradajkami a čerstvým oreganom. 


Pomarančovo-paradajkový konfit s olivami








Podľa mňa týmto jedlom neurazíte žiadneho stolovníka. Je sýte, bohaté, ale zároveň ľahké, čo je vlastne dobre, pretože budete mať problém sa od neho odtrhnúť. Treba si preto pripraviť zásoby baklažánu - nech som vám príkladom, ešte minulý týždeň moju chladničku okupovali 4, slovom štyri! exempláre. Závislosť? Definitívne. Pocity viny? Ani náhodou! Navyše, boli v akcii, lebo sú v sezóne. Čistá win-win situácia. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára