Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Patizónový hamburger s grilovaným camembertom

streda 9. augusta 2017

Patizónový hamburger s grilovaným camembertom

Nedá sa snáď ani spočítať, koľkokrát som už na tomto blogu zdôraznila, aká dôležitá je improvizácia v kuchyni. Ono to často dopadne ešte lepšie, než to, čo bolo pôvodne v pláne. Ale taký je život. Môžeme sa snažiť akokoľvek, nalinkovať si celý deň, rozpočítať ho na minútu presne a ono sa stane niečo, čo nám celkom rozhodí harmonogram. Vtedy je podstatné nestrácať hlavu, myknúť plecom a postaviť sa problému či situácii čelom. Ja som typ večného plánovača, musím mať aspoň akú-takú predstavu, čo ma čaká v najbližších hodinách, inak prepadám chaosu, ba až panike. Na druhej strane, už sa učím a celkom rýchlo, že takto to nefunguje. Uvediem banálny príklad, ktorý priamo súvisí s týmto receptom.
Na programe bolo uvariť čosi kompletne iné, ale zistila som, že môj syr už nie je v ideálnej kondícii a preto bolo nutné okamžite ho spracovať, inak by v priebehu pár dní musel do koša. A vy viete, aký mám názor na plytvanie potravinami. To je pre mňa jeden zo smrteľných hriechov. Takže priority boli prekalkulované a o slovo sa prihlásil patizónový hamburger s grilovaným camembertom.
Teda ľudia, niekedy som za rúcanie programu neskonale vďačná, pretože inak by som bola ukrátená o rôzne delikatesy, akou bola aj táto. Grilovaný syr, ktorý sa po rozkrojení nádherne roztiekol, chutná šunka s vysokým percentom mäsového podielu, lahodná domáca omáčka na pizzu z dielne mojej milovanej maminky, čerstvá zelenina z domácich zdrojov, ktorá neozaj chutí tak ako má, nie ako umelohmotné čudo z genetickej farmy. Okrem toho, ten mini patizón je tak rozkošný, že hneď keď som ho vybalila zo zaslanej tašky, musela som sa rozosmiať. Vypadá ako z inej planéty, hotové mimozemské UFO. Preto sa mi zdalo viac ako príhodné použiť ho namiesto žemlí ako obal na môj hamburger. Takýto vtipný obed som veru dávno nemala. Skúste sa aj vy poobzerať v obchode po malých patizónikoch, ak nemáte vlastnú záhradku, možno sa na vás usmeje šťastie. Ak nie, nezúfajte, určite v nich dostať guľaté cukety, ktoré pri priečnom prerezaní budú dostatočnou náhradou "žemlí".
Navyše, ako základ na natieranie takisto možno použiť čokoľvek: obľúbenú paradajkovú omáčku, kečup, dokonca horčicu či majonézu, ak nie ste na paradajkové variácie.
Čo ale vynechávať či zamieňať neodporúčam, je práve grilovaný syr. Nehovorte mi, že sa vám nezbiehajú sliny pri pomyslení na tie čerstvé ťahajúce sa vlákna po odobratí z grilu (či mikrovlnky, keď už sme pri tom neustálom plánovaní..), pretože mne teda áno.
  • 1 malý patizón
  • korenie na grilovanú zeleninu
  • 1 PL (domácej) zmesi na pizzu (ekvivalentné náhrady)
  • 1 plátok dusenej šunky (moja mala 96%) 
  • 1 bochník camembertu
  • trochu oleja
  • zmes provensálskeho korenia
  • paradajky, uhorky, čerstvú bazalku
Patizón priečne prerežeme, vydlabeme semienka (pozor, aby aspoň jedna časť neostala deravá!), ochutíme korením, pofŕkame olejom a vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C. Pečieme 15 minút, kým patizón nie je mäkký a zlatistý. 
Medzitým pripravíme syr: obalíme ho v oleji ochutenom bylinkami a na rozpálenej grilovacej panvici z oboch strán opečieme, kým sa nevytvorí charakteristická vzorka. 


Hotové polky patizónu potrieme omáčkou na pizzu, na jednu uložíme plátok šunky a grilovaný syr. Navrch pridáme kolieska paradajky a uhorky, prikryjeme lístkom bazalky a priklopíme druhou "žemľou". Podávame s ďalšou porciou zeleniny. 







Čo hovoríte na tento UFO hamburger ako z inej galaxie? Mne sa neskutočne páči, je vtipný, hravý a v neposlednom rade, dokonale chutný. Už nebudem ako papagáj opakovať, že ten syr je dar z nebies, o tom sa musíte presvedčiť sami a okamžite utekať ku grilu či sporáku. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára