Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Baklažán smažený vo vajci so špenátom - akože šalát

streda 29. marca 2017

Baklažán smažený vo vajci so špenátom - akože šalát

K špenátu som dlho pociťovala averziu. Najprv takú tú neopodstatnenú, z detstva, lebo ktoré decko má rado špenát?! Okrem toho, v našej domácnosti nikdy nefičal. Neboli sme na to naučení a ani ho nikto nevyžadoval. Takže ma vlastne dlho obchádzal. Až nám ho raz pripravila bývalá spolubývajúca v rámci jedného "rodinného" obeda. Nejakú nevábnu dusenú zelenú masu - takú z tej mrazenej mletej kocky. Pritom som zistila, že si s ním proste tykať nebudem. Bez akejkoľvek urážky a znevažovania kulinárskych schopností dotyčnej slečny, bol to hnus. Opäť nastalo obdobie úspešného ignorovania tejto zeleniny, až do nedávna. Špenát si ku mne našiel cestu v Nórsku. V úžasnom šaláte dominovalo lôžko baby listov a až tu som pochopila, že si nezaslúži byť takto zatracovaný. Záleží len na forme, pretože sa zdá, že voči čerstvému nemám žiadne výhrady. Dokonca som prehodnotila môj postoj natoľko, že v akcii putovalo do košíka pol kilové balenie špenátových listov. Nuž a dnes sa hodil náramne, pretože vitamíny a minerály moje telo potrebuje po náročných pracovných dňoch ako soľ. Okrem toho som však objavila ďalšiu geniálnu vec. Baklažán vo vajíčku! Ľudia dobrí, to je teda niečo! Už keď som pripravovala sladký >>french toast<< bez chleba práve s použitím tejto zeleniny (vlastne ovocia), bolo mi jasné, že slaná verzia - čoby všetkým známe smažené chleba vo vajci, bude HIT. A nemýlila som sa ani trochu. Na povrchu jemne chrumkavý, vnútri mäkučký, ideálne spojenie štruktúry a k špenátu sa hodil ako riť zadok na šerbeľ. Ale mať len dve suroviny v miske je trochu fádne, navyše by to jednu prepracovanú, vyhladovanú, nervóznu a unavenú konzultantku nezasýtilo, žiadalo si to porciu bielkovín. Šup tam cottage a už som spokojná! Teda takmer. Chýbala už len dupľa a tripľa a ďalšia a ďalšia várka. Človek by chcel niekedy byť Alfom z Melmaku a mať 7 žalúdkov (pre pamätníkov, áno, aj ja som už staroveká vykopávka. Dajte vedieť, či vám tento seriál niečo hovorí 😁👍).
  • 200 g syra cottage
  • niekoľko hrstí čerstvých špenátových listov
  • asi polka menšieho baklažánu (na jednu porciu, ale urobte si celý, či dva do zásoby. Budete ho chcieť!)
  • 1 vajce
  • trochu mlieka
  • talianske korenie na dochutenie
  • extra tip: špenát doplniť zálievkou z vínneho octu, olivového oleja a paprikových vločiek
Baklažán nakrájame na kolieska, posypeme soľou a necháme odstáť, aby pustil horkastú tekutinu. Tú potom servítkou odsajeme. Do misky rozklepneme vajce, pridáme mlieko, posypeme talianskym korením a prešľaháme vidličkou. Do zmesi ponoríme baklažán a marinujeme 15-20 minút, aby naopak zase dobre nasiakol. Na kvapke kokosového oleja v panvici z oboch strán opekáme do zlatista, pár minút, netreba mu veľa. Zo zvyšnej vaječno-mliečnej zmesi môžeme pripraviť malú omeletku (nič nevyhadzujeme!).


Do misky uložíme hniezdo špenátu, (prelejeme zálievkou a premiešame ak používame) na to nakopíme kelímok cottageu, ochutíme korením, ak chceme, dodekorujeme baklažánom a omeletou. Podávame hneď, pretože smažený baklažán je najlepší čerstvý, ale ak nie je tá možnosť, dá sa bez ujmy na chutnosti konzumovať aj nasledujúci deň za studena (overené, potvrdené jedným z jedného kvalifikovaného odborníka 😝).




Berte si zo mňa príklad a nenechajte sa ovplyvniť predsudkami a negatívnymi spomienkami z dôb dávno minulých. Sama na sebe viem, že časom sa mení i chuť človeka, že to, čo pred pár rokmi nemohol prežrieť a ani cítiť mu napokon príde skvelé a že častokrát za odpor voči nejakej surovine môže iba spôsob prípravy. Nuž, stane sa, že niekedy niečo nevyjde podľa predstáv, ale to nech nie je prekážkou do budúcnosti. Naozaj, viem o čom píšem. 

2 komentáre:

  1. Juuuu ten na sladko vyskúšam :) baklažán sa opäť dostáva do normálnej cenovej hladiny :) ja som si robila chlieb vo vajíčku minule bez tuku, stačí si ho rozložiť na papier na pečenie a šup do rúry ;) ... ale fakt, to na sladko musím musím musím! super low carb a pri tom sladké ( jasné že tam nadrístam nejaké umelé sladidlo :D ) ... btw odpoveď na konjak nájdes pod tvojím komentom ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne tam vadí ten chlieb, tuk ani tak nie :D
      Skús aj na sladko, je to výborné. Tiež mám raodsť, že baklažánová sezóna sa pomaly, ale isto konečne blíži. To budú hody!

      Odstrániť