Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Špaldové rožky podľa M*

pondelok 6. mája 2013

Špaldové rožky podľa M*

Na tieto rožky od Markéty som sa chystala už strašne dlho. A keďže som postupne zlikvidovala zásoby pečiva v našom mrazáku, bolo ich treba okamžite doplniť. Voľba bola jasná, použila som jej recept, ktorý je obmenou na loupáčky  z niektorého Albertového magazínu.

Ale bez jemného kiksu by to u mňa snáď ani nešlo, zistila som, že mám málo špaldovej múky, takže rožteky nakoniec až také špaldové nie sú, musela som dávať viacej hladkej bielej múky (konkrétne to bolo 135 : 365 g :/). A zabudla som ich na záver potrieť vajcom, tak sú také albínske :D

Postup je jednoduchý, múky zmiešame spolu so soľou a kypriacim práškom, postupne pridáme (trstinový) cukor a ostatné mokré ingrediencie. Vypracujeme cesto a snažíme sa vyvaľkať na čo najtenší plát. (Uznávam, v mojom prípade sa to dalo ešte na tenšie. Takto majú rožky skôr croissantový tvar, namiesto toho klasického). Rozkrájame na trojuholníky a rolujeme od základne.



Rožky ukladáme na papier na pečenie a potrieme vajcom! :D Pečieme asi 15-20 minút, ale kontrolujte to.



















Ako som už spomenula, príliš rožkovitý tvar nemajú a nie som si istá, či sa budú dať prekrajovať, aby sa dali napríklad namazať maslom, ale na hryzenie k polievke či šalátu to vôbec nevadí. A takto sú celkom roztomilé, nie? :D





4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. ďakujeem, to si ma potešila, pretože ja som s nimi najskôr nebola spokojná :)

      Odstrániť
  2. Ze nemaji? Moc se ti povedly a me se teda tvarove libi!:)

    OdpovedaťOdstrániť