Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Čosi ako cícerová polievka

utorok 24. septembra 2013

Čosi ako cícerová polievka

Hneď na úvod to na vás vybalím a musím sa posťažovať. Na byte máme takú zimu, že sa klepem ešte v dvoch svetroch. V nedeľu na moje maximálne prekvapenie začali kúriť, ale keďže už v pondelok miestami vykuklo spoza mrakov slniečko, rýchlo si to rozmysleli a radiátory sú zase beznádejne studené. A ja tu naďalej môžem pobehovať ako Eskimák.

Preto na obed najlepšie v takýchto nehostinných podmienkach padne takmer vrelá polievočka. Pôvodne som mala na mysli nejaký zeleninový vývar, ale pri prehrabávaní sa zásobami som narazila na zvyšok cíceru a tak som zmenila rozhodnutie a voila, improvizovaný obed je na svete. Pokus bol priblížiť sa tejto šošovici, takže som zámerne robila polievku s malým množstvom vody.

Na jednu porciu:

  • zhruba 50 g cíceru v suchom stave
  • pol kocky bujónu (aj menej)
  • mleté čierne korenie
  • tvrdý syr na ozdobenie
Cícer zalejeme vriacou vodou, pridáme bujón a korenie a varíme domäkka. Pre zvýšenie bielkovinovej hodnoty jedla nastrúhame navrch syr a chlípeme ešte za horúca. Mne to pomohlo, trochu som sa zohriala a dúfam, že mi to pomôže preventívne aj proti nachladnutiu, ktoré tu u nás prepuklo. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára