Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Arašidové cuketové Pad Thai

sobota 21. mája 2016

Arašidové cuketové Pad Thai

Pad Thai; čo na to hovorí teta Wiki?
Pokrm pozostávajúci zo smažených sklených rezancov obvykle servírovaný ako "pouličné jedlo" a objavuje sa v miestnych thajských reštauráciách. Pripravuje sa z instantných sklených rezancov, namočených a potom upražených s vajciami, tvrdým tofu a ochutených tamarindom, rybacou omáčkou, sušenými krevetami, cesnakom alebo šalotkou, čili a palmovým cukrom. Servíruje sa s limetkou a častokrát aj sekanými praženými arašidmi. Navyše toto jedlo môže obsahovať aj rôzne druhy zeleniny ako klíčky, pažítku, čerstvý koriander, nakladané reďkovky alebo kvaku či repu a surové banánové kvety. Nie je neobvyklé, že sa do neho pridávajú aj čerstvé krevety, mäso z kraba, chobotnice, kurčaťa, prípadne iné formy proteínov. Pre vegetariánsku verziu stačí nahradiť rybaciu omáčku sójovou a vynechať morské potvory. [voľnejší preklad] 
Ja som sa, ako inak, nevybrala úplne klasickou cestou a uskutočnila niekoľko úprav k obrazu svojmu - rezance som si vyrobila z cukety, odstránila príliš exotické pochutiny, ktoré proste vo svojej špajzi nemám (ehm, tamarind, krevety a iné morské obludy, banánové kvety?! nie, ďakujem..), naopak, rozšupla sa s navýšením obsahu arašidov v podobe chrumkavého masla. Veľmi dlho som váhala, či pridať kúsok kuracieho mäsa, alebo nie, napokon som ale usúdila, že bielkoviny sú už predsa vo vajciach a nechcela som to prekombinovať s už aj tak rozmanitými chuťami. Tu je teda moja verzia:
  • 1 veľká cuketa
  • kokosový olej
  • 2 vajcia
  • 1 cibuľa
  • 1 PL jablčného octu
  • 1 PL sójovej omáčky
  • 1-2 ČL sladkej čili omáčky
  • trochu bylinkovej soli
  • 1 GIGANTICKÁ PL arašidového masla - chrumkavého!
  • hrsť naturálnych arašidov
Cuketu pomocou škrabky nakrájame na rezance. V hlbokej panvici roztopíme kokosový olej a pridáme na tenké polmesiace nakrájanú cibuľu. Vlejeme vajcia a pripravíme, zatiaľ, veľmi tekutú praženicu. Pracujeme rýchlo: ochutíme ju octom, soľou, sójovou a čili omáčkou, dobre premiešame a okamžite doložíme cuketové rezance. Na miernom plameni dusíme, kým cuketa nepustí šťavu a nezmäkne. Až k záveru vmiešame arašidové maslo a necháme ho kompletne rozpustiť a obaliť rezance. Pad Thai servírujeme s arašidmi a keďže ja v poslednej dobe žeriem všetko ako kyselina, do ďalšej misky som si pripravila hlávkový šalát s klasickou zálievkou - zeleniny nikdy nie je dosť!




 Viete, čo na tom celom bolo najlepšie? Áno, asi ma už poznáte: jednoznačne arašidové maslo! Jedlu dodalo nezameniteľnú chuť, navyše ak použijete to s kúskami arašidov, sem a tam narazíte na chrumkavý element, ktorý celú štruktúru krásne oživí. Jasné, myslím si, verzia Pad Thai bez neho by bola viac ako fantastická, ale s arašidovým maslom je hneď všetko o triedu vyššie!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára