Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Kokosové baklažánovo-fazuľové kari

nedeľa 8. mája 2016

Kokosové baklažánovo-fazuľové kari

Jáj, ľudia moji, lenivá som. Nie vo varení, to robím poctivo každý deň, ale v písaní príspevkov. Možno by to chcelo trochu motivácie od vás, čo poviete? Pretože týždeň čo týždeň sa rozprávať sama so sebou je tak trochu na diagnózu. Porozmýšľajte o tom, akákoľvek interakcia s vonkajším svetom by pre mňa znamenala veľmi veľa. A ja sa na oplátku budem snažiť byť lepšou blogerkou, podávať stále kvalitnejšie výkony a zdokonaľovať sa vo všetkých smeroch (mojím zbožným želaním je aspoň trochu sa priblížiť profesionálom čo sa fotografovania týka, ale priznajme si, na to asi nemám ani vlohy, ani čas - pretože niekedy proste musím hodiť pokrm do škatuľky a neriešiť žiadnu estetiku).

Venujme sa však radšej tomu, o čo na týchto stránkach ide: receptu! Ja a baklažán sme si súdení, preto niet divu, že sa na mojom tanieri objavuje možno častejšie, ako by bolo vhodné, no ak zdieľate túto čudnú úchylku, verím, že vás osloví aj nasledujúce kari:
  • 1 veľký baklažán
  • trochu bylinkovej soli
  • 1 ČL provensálskych byliniek
  • kokosový olej
  • 3/4 hrnčeka fazule
  • hrsť sušených dubákov
  • korenie na paradajky
  • 1 kopcovitá ČL mletého kari
  • 400 ml konzerva kokosového mlieka
Deň vopred fazuľu namočíme do vody, na druhý deň ju zlejeme a uvaríme v novej, ochutenej korením na paradajky, takmer do mäkka. Baklažán nakrájame na hrubé kolieska a posypeme bylinkovou soľou. Necháme vypotiť, zotrieme tekutinu a pokrájame na menšie kúsky. Na kokosovom oleji orestujeme dozlatista. Sušené dubáky zalejeme vriacou vodou, necháme chvíľu odstáť a potom scedíme. Pridáme do panvice k baklažánu, posypeme provensálskymi bylinami a dobre premiešame. Prihodíme fazuľu a vlejeme dnu obsah konzervy kokosového mlieka. Ochutíme mletým kari, poriadne premiešame a dusíme, kým mlieko nezredukuje do požadovanej konzistencie. Tak, hotovo! Servírujeme podľa preferencií so všetkým, čo ku kari máme radi (Ryža? Naan? Paradajkovo-cibuľový šalát? Jak je libo!).






Nabonzujem na seba, že fazuľa bola tak trochu z núdze cnosť, viac by sa mi k baklažánu hodil cícer - bolo by to aj indickejšie (ale nemala som), prekvapivo však aj táto kombinácia funguje dokonale, preto ak cícer nie je stálicou vo vašej kuchyni, fazuľa je v oblasti Slovenska a Čiech viac ako bežná. Bežte k orientálnym vplyvom s náručou dokorán a uvítajte toto kari vo svojom tanieri!

4 komentáre:

  1. Vypadá to dobře. Vidím, že jsme měli podobný nápad co s kurzorem na našem blogu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, no a čo sa kurzoru týka, trochu detinskosti nezaškodí, no nie? :D

      Odstrániť
  2. Ja pridávam interakciu :D nerozmýšľala si niekedy nad tým napísať článok o sebe? napr. ja som zvedavá ako vyzeráš a také čo ťa baví ešte, kto si a tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, za interakciu ďakujem. Článok o sebe? Hmm, nemyslím si, že by to bolo ktovieako zaujímavé čítanie, mám strašne nudný život a nie som ničím výnimočná. Potom je problém, že mňa baví všetko možné, ale strieda sa to u mňa v prudkých fázach, takže ničomu sa nevenujem poriadne. Ťažko by sa mi o tom rozpisovalo do podrobností.
      V každom prípade, návrh beriem na vedomie a možno sa pokúsim to ešte nejako prehodnotiť. Ďakujem!

      Odstrániť