Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Mrkvové rezance s artičokovým pestom

utorok 12. júla 2016

Mrkvové rezance s artičokovým pestom

Ťažko povedať čím, ale už dávno ma zaujali obyčajné cestoviny s pestom, na ktorých variácie nachádzam na internete kopu receptov. V časoch dávno minulých, kedy som sa cestovinami pchala takmer deň čo deň, som pesto považovala za priveľmi exotickú surovinu a v zásobách mi chýbala. Potom, keď som zistila čo je dobré, pesto som konzumovala s inými surovinami a na cestoviny som si ani nespomenula. Na to prišlo obdobie, keď som ich takmer definitívne vymazala zo svojho života. Súbežne preto nikdy neexistovali spolu, avšak teraz som objavila rafinovaný spôsob, ako si túto jednoduchú, rýchlu, no nemenej chutnú dobrotu dopriať. Odpoveďou sú rezance zo zeleniny, tentokrát konkrétne mrkvové, ktoré majú podľa mňa úžasnú vlastnosť: pri opekaní na panvici úplne nasiaknu olejom a pochutinami a sú fantastické! Zmiešaním s nebeským pestom a syrom sú viac ako dokonalé a preto si dovolím sa o tento, i keď v samej podstate primitívny, recept podeliť.
  • 3 veľké mrkvy
  • kokosový olej
  • 1 veľký strúčik cesnaku
  • citrónocú šťavu
  • 2 gigantické PL >>artičokového pesta<<, ale môže byť aj bazalkové alebo paradajkové
  • 35-45 g strúhaného syra
Mrkvu nastrúhame na rezance pomocou škrabky a na kokosovom oleji v hlbokej panvici sprudka opečieme. Pridáme prelisovaný cesnak, pokropíme šťavou z citrónu, dobre premiešame a chvíľu restujeme na miernejšom plameni, kým mrkva trochu nezmäkne. Rezance preložíme do misky, horúce zmiešame s obrovskou dávkou pesta, posypeme strúhaným syrom a okamžite podávame. 






Nikdy ma neprestane udivovať, ako môžu byť tie najjednoduchšie veci tie najchutnejšie. Nepotrebujeme milión surovín, čas strávený varením je minimálny a výsledný efekt rozhodne stojí za to. Presvedčte sa sami. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára