Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Hrnčeková pizza za menej ako 3 minúty do mikrovlnky

nedeľa 24. júla 2016

Hrnčeková pizza za menej ako 3 minúty do mikrovlnky

Asi si budete myslieť, že mi šibe. O nepriaznivých účinkoch používania mikrovlnnej rúry na organizmus človeka sa toho už popísali plné internety, stále sa okolo toho vedie rozsiahla polemika, má svojich zástancov i nepriateľov na život a na smrť. Ja osobne ju nezatracujem, ak nemám inú možnosť, využijem jej služby a príliš sa nezamýšľam nad jej údajnými dôsledkami. Aj tak sa raz na prach obrátiš.. Nefajčím, nepijem, inak si telo nehumpľujem, takže nejaké používanie mikrovlnky ma nerozhodí. Už v zime mi napadlo, popri prokrastinovaní na webe, že by vôbec nebolo od veci podujať sa na prípravu pokrmu, ktorý by som jednoducho mohla zbúchať i v práci a mať ho čerstvý a horúci. Keďže jediný spotrebič, ktorý tam máme (okrem rýchlovarnej kanvice) je práve MW, zapáčili sa mi rýchle a šikovné recepty na hrnčekové variácie. Ja a moja svižnosť - poznámku mám v jednom z mozgových lalokov už asi od januára a dopracovala som sa k realizácii teraz. Nevadí, hlavne, že to prišlo. Rozhodla som sa pre pizzu, pretože pri prvom teste som chcela staviť tak trochu na istotu a použiť suroviny, ktoré by boli neškodné aj v polosurovom stave, keby to náhodou nevyšlo. Ale, napriek môjmu podvedomému pesimizmu, podarilo sa (až na drobný výbuch..) na výbornú a tak ak by ste si aj vy chceli niekedy uľahčiť život a pochutiť si na pizze za tri minúty, čítajte!
  • 1 veľký hrnček vhodný do mikrovlnky je podmienkou
  • 4 PL cícerovej múky
  • 1/8 ČL prášku do pečiva (proste kúsok)
  • 1/16 ČL sódy bikarbóny (to je fakt len na špičku noža)
  • 1/4 ČL korenia za pizzu
  • štipku talianskeho korenia
  • 3 PL mlieka
  • 1 PL olivového oleja
  • 2 PL domáceho kečupu
  • 30 g strúhaného syra
  • 3 malé plátky šunky z kuracích pŕs
Najprv zmiešame v hrnčeku sypké suroviny: cícerovú múčku, prášok do pečiva, sódu, koreniny a dobre premiešame. Do hrnčeka prilejeme mlieko a olej, vidličkou opäť zmiešame, v ceste by nemali ostať hrudky, ale ak sa tak stane, hlavu si neodtrhneme.. Na povrch nanesieme 1 lyžicu kečupu, prikryjeme plátkami šunky a posypeme syrom. Vložíme do mikrovlnky a pri výkone 1200 W* ohrievame 70-80 sekúnd. Dobre to sledujeme, pretože sotva sa otočíte, môže sa stať, že obsah nádoby vykysne mimo (ako mne.. a to som sa naozaj len otočila po vidličku..). Hotovo, produkt pokryjeme extra lyžicou kečupu, necháme trošku vychladnúť a konzumujeme!

*Čas treba zvoliť podľa nastavenia vašej mikrovlnnej rúry, moja mala výkon nastavený na 1200 W., teda na najvyšší stupeň.


Šunka, ktorú som použila, pochádza z Mexického týždňa v Lidli, obsahuje neuveriteľných 97% podielu mäsa a konkrétne som zvolila príchuť Stredozemia. Je naozaj výborná, takmer ako dusené kuracie prsia a nie obyčajná šunka. Odporúčam! Suroviny nutné na prípravu som si pekne krásne ťahala so sebou do práce odmerané v krabičkách. Hovoríte si, stojí to vôbec za tú námahu? Áno, jednoznačne. Nikdy by som to dopredu nepovedala, ale výsledok prekonal moje, priznajme si, nie príliš vysoké očakávania, takmer ma prevalcoval.

1 - sypké suroviny, 2 - olej, 3 - strúhaný eidam, 4 - kuracia šunka, 5 - kečup



Cícerová múka sa mi mimoriadne osvedčila, na rozdiel od tej klasickej má aj svoju vlastnú chuť, obsahuje rozhodne viac prospešných látok a pečenie s ňou môže v plnej miere nastúpiť v rôznych receptoch. Už sa neviem dočkať, kedy vymyslím zase niečo nové. Dúfam, že ostanete naladení a nenecháte si to ujsť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára