Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šampiňónovo-olivový quiche s karfiolovou krustou

štvrtok 21. júla 2016

Šampiňónovo-olivový quiche s karfiolovou krustou

Dúfam, že si spomínate na >>TIETO<< skvelé karfiolové košíčky, ktoré som nedávno pripravovala. Mala som z nich takú radosť, že som snovala plány, ako využiť poznatok, že s "cestom" sa dá výborne pracovať, je tvárne a variabilné. Ako som už zmieňovala, okamžite mi napadlo využiť ho na quiche. A tak sa aj stalo, tento počin dokumentujem nasledovnými riadkami.

1 koláčová forma:
Krusta
  • 1 celý karfiol
  • 1 vajce (ak je karfiol naozaj veľký, hodili by sa aj dve)
  • 50 g strúhaného syra (ak je karfiol naozaj veľký, zvýšte množstvo na 75 g)
  • 1 ČL talianskeho korenia
  • trochu oleja
Náplň
  • 200 ml smotany na šľahanie
  • 2 vajcia
  • 100 g strúhaného syra
  • 1 malá konzerva sterilizovaných šampiňónov
  • 1/2 balíka (alebo i celý) zelených olív
  • sušené oregano
Karfiol rozoberieme na ružičky a pomocou robota nasekáme na akúsi ryžu. Tú uvaríme nad parou (prípadne v mikrovlnke), asi 8 minút. Rozprestrieme ju na plátno a necháme vychladnúť. Potom karfiol zabalíme do kuchynskej gázy a dobre vyžmýkame, zbavíme všetkej možnej tekutiny. Dehydrovanú hmotu vložíme do misky, pridáme vajce, syr, ochutíme korením a dobre premiešame, ideálne rukami. Cesto vtlačíme do formy vystlanej papierom na pečenie a vymazanej olejom až po okraj. Základ vložíme do vyhriatej rúry a pri 180 °C pečieme 15 minút. 


Pokračujeme náplňou: v mise prešľaháme smotanu s vajciami, pridáme polovicu syra, šampiňóny, olivy a oregano. Vlejeme ju potom do predpečeného korpusu a posypeme zvyšným strúhaným syrom. Pri rovnakej teplote quiche dopekáme ďalších 15-20 minút, kým povrch nie je zlatistý a plnka spevnená. 






No nie je to nádhera? Ja som sa naozaj oblizovala až za ušami, nevadilo ani, že cesto sa pri krájaní trochu drobilo. V každom prípade, na druhý deň, keď som quiche konzumovala v práci, už bolo dostatočne spevnené a dalo sa pohodlne jesť aj rukami ako napríklad pizza. Takže ak patríte medzi skupinku milovníkov takýchto koláčov a radi by ste svoj repertoár trochu ozvláštnili, prípadne do svojho tela dostali viac zeleniny, pokojne si vyberte túto formu. Zaručujem, že neobanujete.  

2 komentáre:

  1. Tak ten vyzerá naozaj ako umelecké dielo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, ďakujem! K umeleckému dielu to teda ani nepričuchlo, ale naozaj si vážim pochvalu. Ďakujem!

      Odstrániť