Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Cuketové "lasagne" plnené ricottou a karamelizovanou cibuľou

utorok 1. novembra 2016

Cuketové "lasagne" plnené ricottou a karamelizovanou cibuľou

Ľudia, poviem vám, túto zmenu času mi bol čert dlžen. Ale no, nehovorte, že ste nečakali moje sťažnosti a ponosy. Som predvídateľná a každý rok sa to opakuje, ale zakaždým si musím pošomrať. Stmieva sa skoro, ráno bude čo nevidieť takisto tma, no ako sa v týchto podmienkach dá pracovať? A tak potom vypadá aj moja morálka v kancelárii. Horšie je, že nielen tam. Ani do písania tohto článku sa mi príliš nechcelo, ale čo už, keď vás mám tak rada. Navyše, bola by škoda zamlčať tento vydarený recept, ktorý som vymyslela za účelom spracovania cukety. Skvelá, avšak chuťovo možno trochu mdlá ricotta sa dokonale snúbi s ľahko skaramelizovanou cibuľkou a pre poriadnu nálož zeleniny to celé zabalíme do vrstiev cukety. Paráda, nie?
  • 1 veľkú cuketu
  • trochu masla
  • trochu bylinkovej soli
  • 2 veľké cibule
  • 3-4 PL balzamikového octu
  • 1 ČL sladkej čili omáčky
  • 250 g ricotty
  • 50 g nivy (alebo iného syra, odporúčam s modrou plesňou) 
V panvici na troche masla speníme na mesiačiky nakrájanú cibuľu. Prilejeme ocot a čili omáčku, ochutíme bylinkovou soľou a dusíme 10, možno aj 15 minút, kým cibuľa nezačne "karamelizovať". V prípade potreby podlejeme vodou, aby sa nepripiekla. 


Medzitým pripravíme cuketu: umyjeme ju, nakrájame na pozdĺžne plátky a v prvej vrstve uložíme do pekáča. Posypeme soľou, navrstvíme hotovou cibuľou a pokryjeme celou vaničkou ricotty. Pridáme kúsky nivy a navrch rozložíme druhú vrstvu cukety. Opäť môžeme ochutiť a nie je zakázané aj na vrch nastrúhať ďalšiu vrstvu syra. Vložíme do vyhriatej rúry a pri 180 °C pečieme 25-30 minút, kým cuketa nie je mäkká.





Ako vy bojujte s jesennými krátkymi dňami? Máte nejaký zaručený životabudič? Ak áno, sem s ním, rozhodne by sa mi zišiel. Na druhej strane, aj také dobré hrejivé jedlo určite dodá energiu. Preto neváhajte a pripravte si tieto lasagne, rozhodne nesklamú. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára