Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené kari citrónové kuracie prsia s pyré z maslovej tekvice

utorok 15. novembra 2016

Pečené kari citrónové kuracie prsia s pyré z maslovej tekvice

Vonku zima, radiátor práve extra nehreje, ja skrútená v deke a rozmýšľam, ako by som začala tento príspevok. Mozog mám zmrznutý na jeden veľký blok ľadu, preto mi to vôbec nejde. Ešte, že sa mám na čo vyhovoriť. Mohla by som vyčkať na lepšiu príležitosť, kedy zo mňa súvetia budú padať samé, ale bola by škoda odkladať publikáciu nasledujúceho receptu. Pretože sa možno, tak ako ja, niekde klepete zimou a premýšľate, ako sa ohriať. Tento pokrm k tomu perfektne sadne, najmä z dôvodu, že štipka kari vám rozprúdi organizmus zvnútra a rozpálené tekvicové pyré popáli jazyk svojou farbou rozžiari všetky okná pokryté inovaťou. Tak dobre, pravdepodobne nie, v každom prípade, by ste ale s prípravou korenistých kuracích pŕs a sladkej kaše nemali otáľať, ešte mi potom poďakujete.
  • 2 kuracie prsia 
  • šťavu z 1/2 citrónu
  • 1 ČL granulovaného cesnaku
  • 1 ČL mletého kari
  • 1/2 ČL grilovacieho korenia
  • 1/2 ČL údenej papriky
  • trochu kokosového oleja
  • 1/2 maslovej tekvice
  • 1 ČL škorice + 1 ČL granulovaného cesnaku
  • 1/2 - 1 hrnček mlieka
Prsia umyjeme, vložíme do misky, pokropíme citrónovou šťavou, poprášime kari, cesnakom, paprikou, korením na grilovanie a preložíme na alobal. Pevne ho zvinieme do balíčka a umiestnime na plech s papierom na pečenie. Na plech pridáme aj umytú a na malé kocky nakrájanú tekvicu, ochutíme ju škoricou, cesnakom a obložíme kúskami kokosového oleja. Dáme piecť na 15 minút do vyhriatej rúry na 180 °C. Po tejto dobe tekvicu aj s roztopeným tukom umiestnime do vysokej nádoby a mäso ešte necháme ďalších 15-20 minút dopekať. Hlavne to neprežeňme, aby nebolo suché, ale stále šťavnaté. Na záver možno alobal roztvoriť a nechať zapiecť kôrku do chrumkava.


Tekvicu v nádobe zalejeme mliekom podľa potreby, najprv menej a rozmixujeme ponorným mixérom na hladké pyré. Ak je to nutné, rozriedime ďalšou dávkou mlieka do požadovanej konzistencie. 
Kuracie prsia servírujeme nakrájané na malé plátky koliesok na lôžku z tekvicového pyré. Alebo.. nahádžeme do prenosných misiek a so slzou v oku konzumujeme až na druhý deň.





Asi nikoho neprekvapí, keď sa priznám, že viac som si pochutnala na dokonalom tekvicovou pyré. Na druhej strane, nikdy nepohrdnem ani poriadnym kusom mäsa, takže keď sa to všetko spojí dohromady, úspech je zaručený. Tak dúfam, že to bude platiť aj vo vašom prípade. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára