Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Špagetová tekvica s avokádom, marinovaným baklažánom a grilovanou kukuricou

streda 20. decembra 2017

Špagetová tekvica s avokádom, marinovaným baklažánom a grilovanou kukuricou

Odpútajme sa od pečenia vianočných cukroviniek a koláčikov, myslím si, že toho už mnohí musia mať plné zuby. Sviatky sem, darčeky tam, stromček mám, kapra nie? Nejednému by z toho mohlo začať preskakovať. A tak som sa rozhodla, že vám poskytnem recepty na dva spôsoby, ako pripraviť špagetovú tekvicu. Príprava je rýchla, nebude vás príliš obťažovať a ostane vám tak viac času na riešenie iných vecí.
Dnes teda miska číslo jedna: špagety s avokádom, marinovaným baklažánom, na ktorý je konečne už aj presný >>recept<< a grilovanou kukuricou. S prekvapením som dnes zistila, že som sa v poslednej dobe nejako "rozrezancovala". Už pred týždňom padol jeden príspevok na >>mrkvové Caprese<< a aj teraz moju misku v chladničke okupuje čosi podobné. Ale ono je to vskutku pohodlné a netreba pri týchto pokrmoch príliš dlho rozmýšľať. Navyše, možno ich pripraviť vo veľkých dávkach dopredu, v čase potreby iba vyťahovať z úložných miest a nemusieť sa obťažovať premýšľaním, čo zase do brucha #bento #mealprep.
Miska, o ktorej je práve reč, na mňa pôsobí tak trochu letno, respektíve, viem si ju veľmi dobre predstaviť na prelome augusta/septembra. Vtedy už začínajú obchody zapĺňať tekvice a vrcholí sezóna kukurice. Z tohto obdobia vlastne pochádza aj tá moja. V zásobách v mrazničke čakali zlaté grilované zrná, no nie je podmienkou zháňať teraz klasy a grilovať ich. Stačí otvoriť konzervu sterilizovanej a šup s ňou do taniera. Na druhej strane, táto tepelná úprava navyše ich spríjemní v takom prírodnejšom duchu, nadobudnú ďalšiu chuťovú líniu, ale ako hovorím, je to len detail navyše.
Dôležitým prvkom v tomto pokrme je však baklažán naložený v oleji, čo môže byť pomerne problematická surovina. Neviem, či niečo podobné dostať v obchodoch, v každom prípade, dám vám tip na adekvátnu náhradu: marinované artičoky! To už dnes nie je vôbec žiadnou extravagantnou komoditou, majú ich všetky známe reťazce. Alebo uchmatnite čerstvý a upečte ho! Ja som za akýkoľvek baklažán, vždy a všade.
V neposlednom rade, to, čo robí túto misku výživnejšou, chutnejšou, bohatšou a o niečo krémovejšou, je avokádo! Ja ho mám rada v celistvejších kusoch, ale ak ho popučíme, prípadne úplne rozmixujeme, vytvorí skvelý základ omáčky, ktorý spolu so šťavami tekvice zabezpečí kompaktnosť. Určite chápete, ako to myslím, nie je to cestovina, ale zelenina, takže nikdy nebude úplne suchá.
U mňa tieto zaujímavé špagety rozhodne zabodovali. Nekričia síce nadchádzajúcimi sviatkami, ale na chvíľu sa aspoň v mysli vrátiť k teplejším dňom a spomienkam, ktoré sa nám k tomuto obdobiu viažu, je určite príjemné. Tak schválne, čo ste robili Vy napríklad 31. augusta? Skúste ponamáhať závity, ono na konci roka má človek tak či tak tendenciu bilancovať uplynulých 365 dní..

Na túto porciu:
  • špagety z polovice strednej tekvice
  • hrudku kokosového oleja
  • granulovaný cesnak a bylinkové korenie podľa potreby a chuti
  • malú šálku grilovanej alebo sterilizovanej kukurice
  • 1 menšie avokádo
  • 2 kopcovité PL baklažánu naloženého vo oleji (s bylinkami a cesnakom)
  • čerstvú vňať na ozdobu
Tekvicu priečne nakrájame na kolieska a vyberieme jadierka. Rozložíme ich na plech s papierom na pečenie a posypeme koreninami i cesnakom. Obložíme kokosovým olejom a vložíme do rúry vyhriatej na 180 °C. Pečieme takých 15 minút, kým dužina poľahky nepôjde vidličkou oddeľovať na jednotlivé vlákna/špagety. 
Rezance preložíme do misky, pridáme pokrájané alebo rozpučené avokádo, kukuricové zrná a baklažán (prípadne artičoky. A pokojne oboje!). Servírujeme posypané čerstvými bylinkami, respektíve uzavrieme do nádoby a uskladníme na horšie časy. 





T-4 do Vianoc.. A ja? Darčeky nakúpené, zabalené, koláče napečené, veľké upratovanie splnené.. a sviatočná nálada nie a nie prísť. Tým, že nechodím príliš do mesta, nemám možnosť vidieť výzdobu, počasie je na nič a vypadá skôr ako v októbri, všetko sivé, pochmúrne, bez páperovej prikrývky. Nemám televízor, takže nie som vystavená otravným reklamám a to čo vidím v obchodných reťazcoch je už zunované od začiatku jesene. Ako som už spomínala, ani v byte, respektíve mojej izbe to nevypadá inak, než v iné ročné obdobie, nemám žiadne dekorácie. Neviem, asi som Grinch a musím sa pozrieť do zrkadla, či za ušami nezačínam zelenieť, ale tento raz to všetko frčí mimo mňa. Síce to konštatujem takmer každý rok, ale teraz je to extrém.
Čo vy? Ste naplno zasiahnutí a šaliete, či si to užívate alebo podobne, nič neriešite?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára