Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Dijónske pečené kuracie štvrte so syrovou omáčkou

pondelok 28. septembra 2015

Dijónske pečené kuracie štvrte so syrovou omáčkou

Po dvoch nočných mi môj mozog oznámil, že nie, nie a nebude spolupracovať! Viem, že ani inokedy moje príspevky nie sú práve literárne skvosty, no dnes je to fakt kríza. Pečené kuracie stehná potreté horčicou zrejme pre nikoho nebudú novinkou, ale po dobrých skúsenostiach s BBQ omáčkou som sa aj tentokrát rozhodla šťavnaté mäkké mäso namočiť do nejakej ďalšej. Ideálne fajnej a horúcej, aby zahriala organizmus, ktorý sa pomaly ale isto už pripravuje na zimu. A tak mi preblesklo hlavou, že taká syrová určite nebude na zahodenie. Neskromne musím povedať, že niekedy mám celkom dobré nápady.. Táto syrová je úžasná a hoci sa spočiatku zdalo, že to bude katastrofálny výbuch v kuchyni, nestalo sa tak a ja vám preto prinášam jednoduchý recept na ňu.

Kuracie mäso:
  • 2 kuracie štvrte
  • olivový olej
  • 1 veľkú cibuľu
  • 1 veľký strúčik cesnaku
  • bylinkovú soľ, zmes talianskeho korenia podľa chuti 
  • 1 ČL údenej papriky
  • 2 kopcovité ČL dijónskej horčice
Syrová omáčka:
  • 1 šálka mlieka
  • 200 g krémového syra (typu žervé, ale ja som si vystačila s privátnou značkou Kaufland)
  • 65 g eidamu
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • pár čerstvých lístkov bazalky
Mäso umyjeme, potrieme olejom, ochutíme soľou, korením, paprikou a nakoniec horčicou. Vložíme ho do pekáča vymazaného olejom. Cibuľu nakrájame na polmesiace, cesnak nadrobno a pridáme do pekáča. Podlejeme vodou, aby boli štvrte takmer celkom ponorené a zakryjeme alobalom/pokrievkou. Dáme piecť do vyhriatej rúry najprv na pol hodinu. Potom Štvrte obrátime a pečieme ďalších 30 minút. Na záver odstránime alobal/pokrievku a dopekáme 15-20 minút, kým sa nevytvorí chrumkavá kôrka.


Na omáčku dáme do rajnice zohriať mlieko. Keď je dostatočne teplé, pridáme krémový syr a eidam nastrúhaný nadrobno. Miešame, kým sa neroztopí a môžeme ochutiť soľou, prípadne inými koreninami, ale pozor, syry už sú slané. Omáčku necháme zovrieť a miešame, miešame, miešame do bezvedomia, kým nezačne hustnúť (chce to trpezlivosť, ono sa to nakoniec poddá). Myslíme však na to, že keď omáčka trochu vychladne ešte mierne zhustne. Potom už iba pridáme nadrobno pokrájanú bazalku a servírujeme preliatu na pečených kuracích štvrtiach.


Niekoľko tipov na záver: do omáčky možno pridať pár kvapiek citrónovej šťavy, či trochu čili, prípadne postrúhaný strúčik cesnaku. Alebo aj dijónsku horčicu, aby sme šli s témou. To už nechám na vás, každý máme rád niečo iné, ale aj v tejto najjednoduchšej podobe je omáčka chutná.






Mimochodom, nájde sa medzi vami nejaký šialenec, ktorý si nenechal ujsť zatmenie Mesiaca? Vyvrcholilo dnes nadránom okolo 4:10. Tým, že som bola v práci a musela som byť v bdelom stave som si ho pekne krásne vychutnala. Nuž, práve krvavým by som ho nenazvala, skôr neurčito hnedým, ale aj tak to bol zážitok, ktorý sa najbližšie zopakuje až o štyri roky.
Niekedy je aj tá nočná na niečo dobrá, inak neviem, či by som sa prinútila nastaviť si budík, aby som ho videla.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára