Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Pečené kačacie stehná

nedeľa 27. decembra 2015

Pečené kačacie stehná

A je dobojované! Pre mňa dnešným dňom sviatky skončili, v noci sa vraciam do Brna aby som naplno zase mohla zarezávať v práci. To znamená jednu vec: treba čosi pripraviť vopred, nech tam netrpím s prázdnym žalúdkom. V našej rodine je tak trochu tradíciou, že na druhý sviatok vianočný, keď sa zídeme u starej mamy v hojnej zostave, obedujeme kačku. Tentokrát sa zvyk nepodarilo dodržať (bolo okrem iného kura), ale napravila som to dnes, keď sa v mojej réžii piekli kačacie stehná. Mala som k dispozícii po veľmi dlhej dobe celú kuchyňu iba pre seba, preto varenie bola hračka a pohoda a tak vám môžem priblížiť, ako som si svoju kačaciu premiéru odkrútila.

Na 4 porcie:
  • 4 kačacie stehná
  • 1 1/2 veľkej cibule
  • 2 prelisované strúčiky cesnaku + niekoľko v celosti
  • olivový olej podľa potreby
  • zmes korenia na hydinu
  • bylinkovú soľ
  • trochu pálivej papriky
  • sušený rozmarín a oregano
Stehná umyjeme, zbavíme nadbytočnej ovísajúcej kože a prípadných zvyškov peria. Vložíme ich do pekáča kožou hore a obložíme cibuľou nakrájanou na tenké polmesiace. Potrieme ich prelisovaným cesnakom a niekoľko strúčikov v celku vložíme medzi stehná. Všetko pokropíme olejom a ochutíme hydinovým korením, paprikou, soľou, rozmarínom a oreganom. Do pekáča vlejeme vodu (kto má vývar, má u mňa malé bezvýznamné plus) a zakryjeme ho alobalom/vekom. Dáme do vyhriatej rúry piecť pri 200 °C na 40 minút, potom alobal zložíme. Pečieme ďalšiu štvrť hodinu a následne mäso obrátime. Zapekáme 15 minút a stehná obrátime opäť kožou nahor. Dopekáme, kým sa na povrchu nevytvorí chrumkavá kôrka a mäso sa úplne oddeľuje od kosti (to môže trvať ešte aj viac ako pol hodinu). Dokonané, podávame napríklad tradične s knedľou a dusenou červenou kapustou (v mojom prevedení s mrkvovým šalátom). Dobrú chuť!





Pochváľte sa, ako ste trávili sviatky? Bol Ježiško bohatý? Máte rokmi zaužívané tradície? Dajte mi vedieť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára