Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Rozmarínové zajačie stehná pečené v alobale

utorok 29. marca 2016

Rozmarínové zajačie stehná pečené v alobale

K Veľkej Noci neodmysliteľne patrí zajac. A tak po tých >>lekvárových<< prišiel na rad skutočný. Zo Slovenska ku mne dorazil balíček "prvej pomoci" a tak som si odkrútila svoju premiéru pri príprave zajačích stehien. Nebola som si istá, čo by k nim pasovalo, preto som sa výnimočne nesnažila nejak experimentovať a siahla iba po jednoduchej úprave. Rozumejte: bylinku pre vôňu, šup do alobalu pre jednoduchosť a podlievať priebežne dostatkom vody, aby sa predišlo vysušeniu. Tri jednoduché kroky k dokonalému výsledku. Neváhajte sa presvedčiť sami:
  • 2 stehná zo zajaca
  • trochu kokosového oleja
  • 2 ČL sušeného rozmarínu
  • 1 ČL provensálskych byliniek
  • 1/2 ČL mletého čierneho korenia
  • bylinkovú soľ podľa chuti
  • niekoľko strúčikov cesnaku
Stehná umyjeme, vložíme do misky a ochutíme: rozmarínom, provensálskymi bylinkami, korením a soľou. Mäso preložíme do pekáča vystlaného alobalom a potretého hrubou vrstvou kokosového tuku. Pridáme celé strúčiky cesnaku v šupke a zabalíme do pevného balíčka. Do pekáča vlejeme vodu a vložíme ho do vyhriatej rúry. Pri 180 °C pečieme najprv hodinu, potom balíček obrátime, dolejeme vodou a znovu pečieme asi 60 minút. Následne stehná opäť obrátime, alobal roztvoríme a dopekáme ďalšiu pol až trištvrte hodinu, aby bolo trochu chrumkavé. Nezabúdame priebežne podlievať vodou. Zajac je hotový, keď sa mäso dokonale oddeľuje od kosti.



V prvej miske som si ako prílohu vybrala mrazenú taliansku zeleninovú zmes (Green Grocer's Lidl), pretože vo veľkom očakávaní plánujem čoskoro využívať čerstvú zeleninu, keď už bude dostupná, takže pomaly potrebujem vypratávať mrazničku. Zajtra do druhej misky pribudne práve surový mrkvový šalát.




Dôležité je naozaj poctivo priebežne do pekáča dolievať vodu, inak hrozí, že mäso na povrchu spálite a zvnútra bude surové. Ja som zajka trápila skoro 2 a 3/4 hodiny, pretože som sa bála, že bude príliš gumený a nepoddajný, ale zmieneným postupom som docielila naozaj šťavnaté a mäkké stehná. Takže sa nebojte a choďte do toho!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára