Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Sklené rezance s tekvicou a slnečnicovo-hráškovým pestom

nedeľa 8. januára 2017

Sklené rezance s tekvicou a slnečnicovo-hráškovým pestom

Obávam sa, že toto bola na dlhú dobu moja posledná tekvica. Ja viem, koniec sveta, všakže? Čo teraz bude chudinka ||Jar|| jesť? Nuž, niečo sa určite nájde, ale za tekvicou mi bude veru smutno a možno dôjde i na slzy {#dramaqueen}. Musela som si ju preto dnes vychutnať vo veľkom. Pre mňa netradične, ale celkom farebne, miska opäť prekypovala dobrotami a len sa po nej zaprášilo. Takže, ak by sa u vás ešte našla posledná zablúdená Hokkaido, využite ju do nasledujúceho receptu.
  • ½ tekvice Hokkaido
  • škoricu a kokosový olej
  • 30 g sklených rezancov
  • Pesto:
    • ½ hrnčeka mrazeného hrášku
    • 1 PL olivového oleja
    • 1 ČL jablčného octu
    • 1 ČL sladkej čili omáčky
    • štipku bylinkovej soli
    • 1-2 PL mlieka podľa potreby
    • 2 PL slnečnicových jadierok + hrsť na servírovanie
Hokkaido umyjeme, nakrájame na kocky, rozložíme na plech s papierom na pečenie, posypeme škoricou a obložíme kokosovým olejom. Pečieme vo vyhriatej rúre asi 15 minút, kým nie je mäkká. 
Pokračujeme prípravou pesta. Do vysokej nádoby vsypeme hrášok, slnečnicové jadierka, prilejeme olej, ocot, mlieko, čili omáčku a ochutíme soľou. Pomocou tyčového mixéru alebo smoothie makera rozmixujeme na hladko. 

V čase podávania sklené rezance zalejeme vriacou vodou, necháme 5 minút odstáť a potom ich precedíme. Do misy umiestnime hniezdo rezancov, pridáme upečenú tekvicu, bohato navŕšime pestom a posypeme ďalšími slnečnicovými jadierkami. Okamžite podávame!





Estetické fotky pre účely blogu hotové, teraz to rozbijeme a doplníme, aby to viac zodpovedalo skutočnosti: takže pridáme zvyšok pesta, nič nebudeme odkladať a zasypeme ešte väčšou dávkou semienok. 


Áno, tak sa mi to páči, dobroty, poďte do môjho bachora!


To by nebola nedeľa, keby som ju nestrávila takmer celú v kuchyni. Vyprodukovala som dva plné chody a dva čiastočné, ktoré budem v priebehu týždňa dopĺňať, aby toho nebolo veľa a po práci som vymýšľaním strávila už iba minimum času, Napíšte mi, či tiež praktizujete nárazové varenie, kedy spáchate hneď niekoľko obedov odrazu, alebo vám robí menší problém chystať každý deň po kúskoch. Som zvedavá!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára