Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Šalát s údeným lososom, sušenými paradajkami a Romesco dressingom

piatok 13. októbra 2017

Šalát s údeným lososom, sušenými paradajkami a Romesco dressingom

Posledný týždeň a pol fičím na serióznej rybacej vlne a s určitou dávkou nostalgie sa vraciam k dovolenke v Bulharsku, kde som ich mala (asi až na jednu výnimku) každý deň. Na tom nie je nič zlé, veď všetci "odborníci" na výživu nám diktujú, aby sme ich do repertoáru zaraďovali čo najčastejšie. V tejto veci by som bola poslušná, veď nám prinášajú toľko prospešných látok, od minerálov a tukov, po mastné kyseliny, omega-3, 6 a čo ja viem čo ešte. Na to sú povolanejší, aby vám to povedali, respektíve, pán Google vie všetko.
Po včerajších >>lososových wrapoch<< sa dnes budeme venovať šalátu s touto údenou rybkou a Romesco dressingom. Pamätáte si >>Romesco omáčku<<? NIE?! Napraviť! Kliknúť, zapamätať prípadne odpísať, pripraviť a opakovať! Do tohto šalátu bola ako stvorená. Akýmsi zázračným spôsobom sa mi podarilo ju napumpovať cesnakom (a to som použila jeden malý strúčik - ale evidentne kvalitný), takže som jeho agresívnu chuť musela zmierniť prevarením v panvici. Mimochodom, tento krok odporúčam. Omáčka, respektíve zálievka tak dostane opäť trochu iný tón, jej ostrosť sa skutočne stratí a nadobudne taký prírodnejší tón, nazvala by som to akoby "od ohňa", ak si viete aspoň trochu predstaviť, čo tým myslím. Ťažko sa mi to popisuje, moje vysvetľovacie schopnosti sú na biednej úrovni. Najlepšie bude, ak oprátky vezmete do vlastných rúk a vrhnete sa na to sami.
Dobre, najdôležitejšiu zložku pokrmu, teda údeného lososa sme si predstavili, máme aj spoľahlivého sekundanta, ale čo zvyšok? Nemalú zásluhu na sláve majú určite domáce sušené paradajky, ktoré sú marinované v oleji spolu s bazalkou, cesnakom a tekvicovými jadierkami. Mamkina výroba, neviem si ich vynachváliť! Ak však nemáte po ruke takýto neoceniteľný zdroj lahôdok, vystačíte si aj s tými z obchodu, dajú sa nájsť naozaj chutné a čerstvé i v obslužných pultoch.
V neposlednom rade nesmiem zabudnúť na mrkvu, ktorú som potrápila a transformovala ju do formy rezancov. Viete, že mám na ne tiež nejakú úchylku, dokonca boli fázy, kedy som napínala ručné svaly niekoľkokrát do týždňa a krvopotne ich strúhala. Týmto dňom je koniec, oplieskala som zase nemálo peňazí do ďalšieho kuchynského pomocníka a zaobstarala si elektrický špiralizér! Ó, áno, tri nástavce na tagliatelle, linguine a spaghetti, ušetrených niekoľko mučivých minút a žiadna svalovka! Mínusový bod? Umývanie riadov naviac.. Kým všetky tie súčiastky rozoberiem a očistím, padne niekoľko vyberaných slov. Avšak, aj tak to zaberie menej času, ako ručná príprava. Takže si treba prehodnotiť priority.
Ale to len tak na okraj, žiadnych podobných pomocníkov nutne nepotrebujeme, mrkvu stačí nakrájať na plátky či kolieska, opiecť a prihodiť na tanier. Celá veda. A tu to máme pohromade.
  • 2-3 plátky údeného lososa
  • pol hrnčeka Romesco omáčky podľa >>TOHTO<< receptu
  • 6-8 sušených paradajok
  • 1 mrkvu
  • trochu masla
  • citrónovú šťavu
  • mletú údenú papriku, korenie, granulovaný cesnak podľa chuti
  • 1 ČL sójovej omáčky
  • niekoľko listov hlávkového šalátu
  • hrsť čerstvej bazalky
Pripravíme si Romesco omáčku podľa návodu a hotovú ju prelejeme do rajnice. Pár minút ju varíme, kým nestmavne o jeden-dva odtiene, podľa potreby môžeme regulovať konzistenciu pridaním vody.
Mrkvu nastrúhame na rezance, spolu s maslom pridáme do hlbšej panvice a sprudka osmažíme. Ochutíme citrónovou šťavou, paprikou, korením, cesnakom a sójovou omáčkou. Restujeme do zlatista a potom zložíme z plameňa.
Zostavíme šalát: do misy/taniera uložíme šalátové listy, kôpky mrkvových rezancov, posekané sušené paradajky a lososové plátky. Posypeme hojnou dávkou čerstvej bazalky a prelejeme extrémnou porciou Romesco omáčky. Šalát možno konzumovať okamžite, kým je mrkva ešte teplá alebo i na druhý deň pri izbovej teplote.








Viem, že nadchádzajúce ročné obdobia vôbec nie sú priateľské k fotografiám a snažila som sa prísť na to, aký filter zvoliť, aby výsledok čo najlepšie zodpovedal realite. Trochu som experimentovala s osvetlením, ale neviem, jedno je horšie ako druhé. Zámerne neprezradím, ktoré snímky boli urobené inak, či to vôbec postrehnete a či je táto zmena k lepšiemu. Dajte mi vedieť, potrebujem spätnú väzbu, robím to hlavne kvôli vám, aby ste mali pri pozeraní čo najväčší estetický zážitok.
Čo sa šalátu týka: dúfam, že nemusím zdôrazňovať, že by bola škoda, keby ste ho nevyskúšali. Obsahuje výborné suroviny, ako výrazného lososa, jedinečné sušené paradajky, netradičnú, ale chuťovo vyladenú zálievku na báze paradajok a semienok, chrumkavú mrkvu a prepychovú bazalku! Dá sa tomu odolať? Len ťažko, tak smelo do prípravy!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára