Peeling Banana Nemehlo v kuchyni: Bentó week #4: Libanonské grilované kuracie kúsky

pondelok 27. októbra 2014

Bentó week #4: Libanonské grilované kuracie kúsky

V mrazničke mi ostalo ešte trochu kuracieho mäsa, tak som sa rozhodla, že sa bude skvele hodiť na obed do práce. Len ako ho spracovať? Trochu som bádala na nete a zaujal ma jeden veľmi jednoduchý recept, ktorý vyzeral sľubne už z prostého dôvodu, že obsahoval suroviny, ktoré som mala aktuálne doma. Ak sa chcete inšpirovať, čítajte ďalej!

Budeme potrebovať:
  • 1 kurací stehenný rezeň bez kosti (lepšie by boli zrejme kuracie prsia)
  • šťavu z 1/2 citróna
  • 1 strúčik cesnaku, roztlačený a nadrobno posekaný
  • 1/2 ČL sušeného tymiánu
  • 1/2 ČL mletej papriky
  • 1/2 ČL soli
  • 1/4 ČL kajenského korenia (alebo kvapku čili omáčky)
  • 1/4 mletého čierneho korenia
  • 1-2 PL olivového oleja
Rezeň umyjeme, odblaníme a nakrájame na malé kúsky. Z ostatných ingrediencií pripravíme marinádu, do ktorej naložíme mäso najmenej na 6 hodín, ideálne však cez noc. Kuracie potom grilujeme na suchej grilovacej panvici, prípadne ho môžeme piecť v rúre (pri tejto metóde ho v priebehu pečenia polievame zvyškom marinády). Grilujeme 10 minút, záleží od množstva, ale je to rýchlo hotové. Na konci mäso môžeme osušiť servítkou od prebytočného oleja z marinády.


Z panvice sa šírila fantastická vôňa, kombinácia citrónu, cesnaku a tymiánu bola dokonalá.. Zbiehali sa mi sliny! Jaksi som to však neodhadla s množstvom a tak sa moja porcia zredukovala nielen na mini, ale dokonca na mikro, preto som obed doplnila ešte zvyškom nivy. A tradične, obľúbeným mrkvovým šalátom.



S týmto receptom si niekedy budem musieť dať repete a použiť kuracie prsia. Neobsahujú toľko tuku, preto sú na grilovanie vhodnejšie. Odporúčam to aj vám. Ale fakt, urobte si ich! 
Tymián + citrón = 

2 komentáre:

  1. Ďakujem za super kombináciu ako pripraviť kuracie prsia :) Mne samotnej už pomaly dochádzajú nápady čo s čím skombinovať, aby to nebolo stále o tom istom :)

    OdpovedaťOdstrániť